A Jó, a Rossz és a Csúf
Tizenöt éve még az volt a kérdés, ha menő fejegységet akartál, hogy számkeresős-e a magnó, és vajon tudja-e az RDS-t a rádió. Tíz éve az, hogy olvassa-e az írott CD-ket. Ma meg már az, hogy tud-e USB eszközt fogadni vagy lehet-e rajta keresztül telefonálni. Változik a világ, kérem, és mi követjük a trendet. Három felső kategóriás Bluetooth-os, USB-s fejegység összehasonlító tesztje következik itten.
Nem is a trendről van szó tulajdonéppen, illetve dehogynem. Manapság már csak a lakosság 5 év alatti és 70 év feletti rétege nem rendelkezik pendrive-val, iPodot használni meg minimum trendi (kúl, zsír, raj, satöbbi). Nem szabad azonban arról sem megfeledkezni, hogy praktikum is vegyült bele a dologba, tekintettel az autózáshoz CD-t válogatni utálók és/vagy lusták táborára. A telefonálást kéz nélkül lehetővé tevő készülékek pedig különösen üdvösek a korábban megénekelt szabálysértési szigorítások fényében, ugye.
Nézzük akkor, mit kapunk a belépő szintet elhagyva, átlagosan kétszeri, autópályán bekapcsolt öv nélküli tettenérésnek megfelelő összegért.
Alpine CDE-103BT
Töredelmesen be kell valljam, nekem ő volt a titkos favorit. A márka régi kedvencem, jónéhány modell megfordult már az autóimban, szóval a beidegződések adottak voltak. Biztos tuti lesz, ebben nem lehet csalódni – így indultam neki.
A kijelzőt diplomatikusan nevezzük klasszikusnak, hogy ne bántsunk meg senkit. Szegmenses LCD kijelzőt adni középkategória tetején, az manapság nem annyira nyerő, kérem. Tény, hogy a fehér pálcikák viszont jól láthatóak még erős fényben is, és a technológia olcsóbb, mint a másik két versenyző által használt – ez meg is mutatkozik árban, mindenképp pozitívum. Maga a kezelőfelület is a régi klasszikusokat idézi, nem voltak restek kipakolni alulra a gombsort, minden ugyanott, mint öt éve. Nem annyira dizájnos, de nagyon praktikus, és a gombok megvilágításának színén is lehet változtatni, piros pont. Régi megrögzött Alpine-hívő ismerősök szerint nagyon műanyag a fíling, nagyon érződik a költséghatékonyságra törekvés, de nekem nem ez volt a benyomásom, pont az eddig megszokott robusztusság, jól összerakottság tetszett talán legjobban.
Alapfunkciók sorban, növekvő erősség szerinti sorrendben. A rádió a leggyengébb láncszem a három közül, pedig a Pio egy olyan autóban volt, amire nem volt antennapálca szerelve – még a jó lefedettségű adóknál is volt néha probléma a vétel minőségével, amit inkább nem kommentálnék. A CD-olvasó jó, csendben és gyorsan teszi a dolgát, sok szót nem vesztegetünk rá, szintúgy az USB-re sem, illetve. Ami nem annyira tetszett, hogy az USB csatlakozás az előlapon van kivezetve, ami ebben az árkategóriában már nem nevezhető elegánsnak. (Ha megnézik a képeket, megértik, miről beszélek.) A pendrive tartalmát a fej viszont gyorsan beolvassa, kezelésben kicsit zavaró, hogy csak egysoros a kijelző, és a remekül olvasható lóbetűk miatt állandóan scrollozni kell a könyvtár- illetve számcímek között. Szintén az előlapra került az AUX bemenet, ami jól jöhet, ha pl. mp3 lejátszót akarunk csatlakoztatni a fejegységhez.
A legtöbb problémám a Bluetooth-os funkciókkal volt, konkrétan pedig a telefonálással. A fej a telefon (egyébként Nokia) telefonkönyvét először is nem szinkronizálta, ezt még túléljük, kifogott a kékpontos készüléken is. Az automatikus csatlakozással nem volt gond, minden alkalommal gyorsan megtörtént a megfelelő beállítás után. Viszont rengetegszer előfordult a próba két hete alatt, hogy csatlakozott állapotban hívás kezdeményezéskor nem történt semmi, a készülék nem szakította meg az aktuális műsorforrást, és a hívott fél arról panaszkodott, hogy nem hall semmit. Ilyen esetekben általában a második tárcsázásra épült fel rendesen a kapcsolat, extrém esetben 5-6 próbálkozás kellett, míg a kihangosítót rendeltetésszerűen lehetett használni.
Összességében ami nagyon tetszett, az az egyszerű kezelhetőség és a masszív felépítés, elég jó árral párosítva. Hatvanezer forint körüli árával jó választás lehet azoknak, akik egy klasszikus dizájnú, könnyen kezelhető készüléket szeretnének.

Az oldalról ajánljuk
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
