Mert ez műanyag
Az anyagoknak saját történelmük van. A mázlistábbakról, mint a bronz meg a vas, egész korszakokat neveznek el, másoknak rövidebb tündöklés jut. A műanyagok az 1920-as években voltak divatosan exkluzívak, ma inkább az olcsó tömegtermelés szinonimái. Ez a Peerless hangszóró például ott is műanyag, ahol a konkurencia inkább fém.

A Peerless, bár a magyar piacon újkeletű márkának számít, jókora hagyományokkal rendelkező cég. Tényleg gyárt hangszórókat, és nem csak dobozol - pontosabban alapvetően hangszórógyár. Ma már nem önálló, hanem egy dán konzorcium tagja.
A dán hangszóró - óriás - minő meglepetés! - a Danish Sound Technology nevet viseli. Így csak a beavatott kevesek ismerik, de ha azt írom, hogy itt készülnek a Scan-Speak, Peerless, Vifa és Logic hangszórók, akkor már sokan lesznek, akik valamilyen formában találkoztak ezekkel. A cég honlapját átböngészve könnyen helyére tehetjük az éppen tesztelni szándékozott szett presztízsét. A legdrágább hangszórók, a Scan-Speakek kézzel készülnek egy ezer négyzetméteres csarnokban. Az exkluzivitást és a drága munkaerőt meg kell fizetni - tessék csak a Scan-Speak árlistáját alaposan tanulmányozni.
A Peerless a második a rangsorban. Ezek már egy nagyobb csarnokban, egy 3500 négyzetméteresben látnak napvilágot, és jórészt gépek által, de még mindig igen közel Koppenhágához. Aztán szó esik a honlapon két nagy gyárról Kínában: ott a Logic-ok készülnek és sok-sok más márkanév alatt forgalomba került szett, hiszen a Danish Sound Technology a világ egyik legnagyobb OEM (gyárilag beépített) hangszóró gyártója.
A Peerless Definition 6 viszont előkelő európai származása ellenére meglepően olcsó a maga 32 900 forintos árával. Egy Komponent Højttaler Systemért ez nem nagy pénz. Igaz, az u-Dimension Jr. 6 óta én már az árképzésen csak csodálkozni tudok, de valahogy többre számítottam. Az aranyló barna sárga mintázatú dobozt kinyitva azonban kiderült, jól van kalkulálva ez az összeg.
A Peerless Definition 6 spórolós szett. A példamutatóan ellenálló csomagolásból kibontva legalábbis ez a benyomás alakult ki bennem. Ráadásul nagyon okosan spórolós. Például a beszerelő anyagokkal, döntőkeretekkel, a bevágást segítő sablonnal nem fukarkodott a gyár. Így a szett beépítése, bekábelezése minimális erőfeszítéssel jár. Akkora lukat kell vágni, mint a sablon, oda be kell csavarozni a hangszórókat, ahogy a használati utasítás mutatja. Még a csipogót tartó műanyag keretek felfúrásához is kapunk sablont - egyszerűen zseniális. A kábeleket meg simán össze kell dugdosni a keresztváltóval - a gyárilag felszerelt csatlakozók még azt is megakadályozzák, hogy ezt elbénázzuk. Ez eddig csillagos ötös.
A spórolás az anyaghasználatnál kezdődik. Ennek legjobb példája a hangszóró kosara. A régi időkben ezt vasból öntötték. Nagy volt, nehéz, drága, cserébe igen szilárd és jól bírta az éveket. Aztán jött az olcsóbb fémlemezből húzott változat. Akár ez is lehet sokáig ellenálló és szilárd, mint az öntött, de sokat kell dolgozni rajta, és ugyanannyiba is fog kerülni, mint az öntött. De itt ugye az olcsósítás volt az alapvető cél. A Peerless hangszóró kosara pedig már műanyag. Tudom én, hogy a mai műanyagok akár jobbak is lehetnek, mint a fémek, de nekem akkor is vannak fenntartásaim. Ahogy egy tisztes óra szerkezetében sem lehet velük találkozni, egy hangszóró alapvető fontosságú részeként is furcsa. Hiszen teccik érteni: ez nem az igazi, hiszen műanyag...
Persze ezek után a mélyközép hangszóró membránja sem más, mint polipropilén. A porvédő inverz, vagyis a membrán közepén amúgy meglévő nyílást nem kifelé domborodó, hanem homorodó lappal fedték el, ezen remekül mutat a Peerless felirat és a sok csillagos embléma. A mágnes mérete nincs eltúlozva, de puha gumipárnákkal alaposan védett az ütődéstől, sérülésektől. A magassugárzó ferrofluid hűtésű 25 milliméteres dóm. Ez minden, amit sikerült kideríteni róla.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Közélet
Drasztikusan megugrott az elektromos autók száma, be is zuhantak az árak
Bővül a magyar villanyflotta: közel 3 ezres növekedéssel zárult a március.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Emiatt kár volt! Életveszélyes kaszkadőrmutatványt mutatott be egy autó utasa a 11-es úton
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Mi lesz veled, sportautóipar? Veszélyes anyaggá nyilvánítaná a karbonszálat az Európai Unió
Ha a javaslatot megszavazzák, 2029-ben léphet életbe.
- Hírek
A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Felrobbant a Camaro motorja, messzire lőtte a géptetőt
A motorháztető kétfelé szakadt, a felső része tizenpár méterrel az autó mellett landolt.
