Nördnek lenni jó
Indítózz, kapcsold be a hifit. Igaz, milyen szép nagy, színes a képernyője? Ha nem tetszik a rádióműsor, csak válassz: a pendrive-ot vagy az iPodot akarod bedugni? TV-t néznél, vagy moziznál? Egyiket se? Te csak zenét szeretnél hallgatni az autódban, jó minőségben? Akkor te nem vagy a mi célközönségünk.
Az embernek mindig az az érzése, hogy a világ nem abba az irányba halad, amerre kellene. Jelen esetben a világ – az ablakon kinézve – szép dimbes-dombos vidéken a baden-württenbergi Sinsheim felé halad, ahol évről évre megrendezik Európa legnagyobb autós hifi- és multimédia kiállítását, a Car + Sound nevű rendezvényt. A kiállításon láthatók a nevesebb, iparágban érdekelt gyártók újdonságai (illetve, ahogy a navigátor mondja utoljára) és a jobbára német forgalmazó és beszerelő cégek installációi, valamint az Európai Mobil Média Szövetség (EMMA) nemzetközi évadnyitó autó hi-fi versenye.
Track 01
Szituációs játék a megértéshez: képzeljük el, hogy a közeli bevásárlóközpont parkolójában összegyűlt kék neonos srácok olyat játszanak, kinek szól nagyobbat az autós motyója. Egymás mellett négy kocsi nyitott ajtókkal bömbölteti a zenét: egyszerre szól Tiesto, Scooter, Rammstein és Brian Setzer, irritáló disszonanciával és hangerővel. Megvan? Ezt szorozzuk minimum kettővel, és akkor körülbelül értik, miről beszélek.
Nagy és piros, na mi az? Hát persze, hogy a Becker stand. Elsőre ugyanaz az installáció, mint tavaly (és tavalyelőtt), ugyanúgy kontraszelektált hosstessek (tényleg), és ugyanúgy van shop is, pólóval, sapkával, esernyővel. Hogy mik az újdonságok, arra nehéz választ kapni. A hardcore fanok a régi sikeres sorozatok – Mexico, Grand Prix – folytatását várják, lehetőleg minél kevesebb változtatással. Van azért kirakva vitrinbe néhány klasszikus az 50-es, 60-as évekből, van színes navigációs rendszer is.
Kirakták az aktuális csúcskészüléket , melyet nagy jóindulattal másfél éve lehetett frissnek mondani. Tényleg szép, és tud mindent, csak az vele a bökkenő, hogy kell köré venni egy veterán Mercedest, hogy igazán ütős legyen. Mindenesetre beállítottam az eBay-en, hogy figyelmeztessen, ha lement az ára ezer euró alá, akkor kezdem feltörni a malacperelyt.
A Pioneernál is mindent visz a navigáció. Az idei modellek jóval nagyobb hányada már 2DIN-es, színes képernyős. Színes navigáció, DVD-t lehet rajtuk nézni, dts kódolású hangot képesek reprodukálni, mert mégse maradjon az emberfia az emberlányával házimozi élmény nélkül a kocsiban. Ezen felül megjelenítik a tolatókamera képét, mi is kéne még. Van sok kinyíló képernyős fejegység, szintén mozifanok részére, illetve kijött az új CD-s sorozat 1DIN-es kiépítésben. Alapban szinte mindegyik olvas MP3, WMA formátumokat, csatlakoztatható USB-s eszköz, iPod, mert anélkül már nem élet az élet.
Újdonság, hogy az új modellek szinte mindegyike kommunikál az autó (már ha megfelelő típust birtoklunk) kezelőszerveivel és kijelzőjével – ez eddig csak a legfelső kategóriás típusokra volt jellemző. Van bennük Bluetooth csatlakozási lehetőség. A hi-fi rajongóknak érdekességként annyi, hogy a gyártónak egyetlen, kifejezetten zenére kihegyezett készüléke van, ez pedig a nagy sikerű P88RS új szériája, a fantáziadús P88RS II. A cég erősítőit, hangszóróit nem állították ki.
Az Alpine háza táján se más a helyzet. Van látványos demóautó 26 colos kerekekkel, és az idei év nagy slágere, a Fiat 500-as. Főbb címszavak: nagy, színes képernyők (IVA sorozat), navigációs rendszer, DVD, Bluetooth, USB. És persze iPod, mert hova lenne a világ, ha. De hogy ne legyünk ennyire lényegre törőek: van már 1DIN-es fejegységben is színes kijelző, meg az IDA szériában bejött az az ormótlan tekerőgomb középre, ráadásul elöntötte a termékpalettát a kék-zöld hullám.
Navigációs téren újdonság, hogy a cég saját gyártmányú Blackbird hordozható navigációs eszközét (úgy kell elképzelni, mint egy PDA) dokkolni lehet a gyártó IVA sorozatú készülékeibe, a lenyíló képernyő mögé. Hangzás terén pozitív változások várhatók, legalábbis ezt ígéri az Alpine. Az új 988x sorozat hangzásért felelős részének fejlesztését külső kezekbe adták, és ezzel ugrásszerű javulást értek el – állítólag. Meghallgatni a készülékeket sajnos nem volt lehetőségünk, de ha az információ helytálló, örömhír lehet az Alpine fanok számára. Ugyanis a gyártó utoljára a 2005-ös modellévben adott ki a kezéből hallgatható – igazán jó minőségű hangot produkáló – készüléket.
A Panasonicnál szinte teljesen a navigációs rendszerekre tevődött a hangsúly, randa germanizmussal élve. Minden beépített, nagyképernyős és navigál. Természetesen mindenhez jár Bluetotth és USB kapcsolat, sőt az itteni nóvum az SD memóriakártya elfogadása – az ezen tárolt zeneszámokat illetve fényképeket hallgathatjuk, illetve nézhetjük a beépített képernyőn. Erre a standra osztottuk ki a legdögösebb hostessekért járó címet, bár sokat rontott az összképen, hogy nem találtam iPod kompatibilis eszközt.
A pavilonban található többi nagyobb gyártó – Kenwood, Blaupunkt, VDO Dayton – nagyjából a kötelező formát hozták. Nagy képernyő, Bluetooth, meg USB. Természetesen iPod, mert anélkül mit sem ér az élet. Érdekesség, hogy a nagyok közül a SONY ismét nem jött el, úgy látszik, ez a szegmens náluk nem annyira fajsúlyos, hogy kijöjjenek Európa legnagyobb Hi-Fi szemléjére.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Közélet
Drasztikusan megugrott az elektromos autók száma, be is zuhantak az árak
Bővül a magyar villanyflotta: közel 3 ezres növekedéssel zárult a március.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Mi lesz veled, sportautóipar? Veszélyes anyaggá nyilvánítaná a karbonszálat az Európai Unió
Ha a javaslatot megszavazzák, 2029-ben léphet életbe.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
Emiatt kár volt! Életveszélyes kaszkadőrmutatványt mutatott be egy autó utasa a 11-es úton
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Felrobbant a Camaro motorja, messzire lőtte a géptetőt
A motorháztető kétfelé szakadt, a felső része tizenpár méterrel az autó mellett landolt.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte.
