A Lexus új fejezetet nyit a hibridhajtású járművek történetében: az RX400h az első sorozatban gyártott benzin-elektromos luxusterepjáró a világon, és egyben az első olyan hibridhajtású modell, amely igazán komoly menetteljesítményekre is képes. Az RX400h látszólag alig különbözik a hagyományos felépítésű RX330-astól: ugyanaz a karosszéria, és a 3,3 literes 208 lóerős V6-os motor is.
A különbség a hajtásláncban keresendő: a mechanikus négykerék-hajtás helyett a hátsó kerekeket egy 67 lóerős villanymotor forgatja, de téved, aki azt gondolja, hogy ennyivel el is intézték a hibridhajtást a Toyota mérnökei. Előre a benzinmotor mellé egy 165 lóerős állandó mágnesű szinkronmotor is került, amely hasonló kapcsolatban áll a benzinmotorral, mint a Prius hibrid hajtóművében. A rendszer kombinált maximális teljesítménye kb. 270 lóerő, és óriási előnye, hogy segítségével az RX400h akár tisztán elektromos, akár tisztán benzinmotoros járműként is működhet.
A hibridhajtásnak köszönhetően a Lexus terepjárója nagyon dinamikus: akár 8 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h sebességet, és a villanymotorok nagy nyomatékának köszönhetően minden sebességi tartományban igen jól gyorsul. Ráadásul az átlagfogyasztása is kisebb mint a legtöbb hasonló teljesítményű terepjáróé: 100 km megtételéhez mindössze 8,5 liter benzinre van szüksége. Emellett az RX400h óriási erőssége a tiszta üzem: könnyedén teljesíti az Euro4 károsanyag-kibocsátási normarendszer feltételeit, Amerikában pedig a SULEV kategóriába sorolták be, azaz a legkisebb károsanyag-kibocsátású típusok közé tartozik, amelyet egyáltalán forgalomba hoznak az Egyesült Államok területén.