A 2001-es Év Autója is korosodik, így elkerülhetetlenné vált a modellfrissítés. Bár az Alfa sajtóközleményében legalább harminc alkalommal fordul elő az új szó, nem kell gyökeres átalakulásra számítanunk. A leglátványosabb átalakuláson – ahogy ez ilyenkor szokásos – az autó orra ment át, méghozzá a 156-os megújulásának mintájára: a fényszórókat befelé szűkülő háromszögletű egységekre cserélték, a jellegzetes Alfa-pajzs és a motorháztető V-alakú domborítása pedig teljesen összenőtt. Az összhatást a megújult lökhárító nyílásaiból összeálló ádáz vigyor teszi teljessé. Hátul megmaradt a jellegzetes összhatás, csak a lámpák lettek szélesebbek, és a lökhárító alakult át valamelyest. Ami a műszaki részleteket illeti, a 147-es két, más modellekből már ismert motorral – egy 100 és egy 150 lóerős 1,9 literes JTD egységgel – egy továbbfejlesztett, állítólag könnyebben kezelhető Selespeed váltóval és egy – csak bizonyos modelleknél alkalmazott, illetve másutt opcióként rendelhető – kényelmesebb futómű-beállítással lett gazdagabb. Összefoglalva a lényeget az Alfa Romeo pont annyit változtatott az autón, hogy az továbbra is megállja a helyét az egyre erősebb konkurenciaharcban, és a neve elé másodszor is odatehessék a reklámszakemberek a nagy piros csillagot benne az új felirattal