Mitsubishi Colt: új orral, dízel nélkül
Már korábban tudomást szereztünk róla , hogy a Mitsubishi átszabja kisautóját a Lancerrel bevezetett márkaarculatnak megfelelően, de mint a hivatalos premieren kiderült, nem csak a Colt orrán változtattak.
A legfeltűnőbb persze mégis az új orr-rész, amely önmagában talán nem nézne ki rosszul - a Lancernek jól is áll -, de a rövid Colt elején groteszkül hat az óriási légbeömlő és a morcos lámpák. Egy kicsit olyan, mintha egy gyerek egy felnőtt fejét viselné. Tudjuk, hogy a márkaidentitás hangsúlyozása fontos, de a Mitsubishinél ezúttal túlzásba estek. Hátul - legalábbis az ötajtós esetében - fordított előjelű a változás: a tetőoszlopot követő magas lámpákat pici és sematikus világítóegységek váltják fel, így a Colt innen nézve minden egyéniségét elveszítette. Szerencsére a háromajtós Alfa Romeo stílusú farrészét megtartották, így legalább az azonosítható maradt a hátulja alapján.
A karosszéria átalakításával párhuzamosan a motorválasztékot is alaposan megkeverték. Az 1,5 literes turbódízel motort az alacsony keresletre hivatkozva kivették a kínálatból, cserébe viszont az 1,1 és 1,3 literes benzinmotoros változatokból Clear Tec fantázianevű, csökkentett fogyasztású kivitelek készülnek. Ezekbe automatikus motorleállító rendszer és regenerációs motorfék funkció kerül, így vagy 10%-kal csökken a szén-dioxid-kibocsátásuk, és ennek megfelelően a fogyasztásuk is alacsonyabb lesz. További újdonság, hogy az 1,5 literes motor 150 lóerős turbóváltozatával hajtott Colt Ralliart három- és ötajtós karosszériával egyaránt elérhető lesz.
Abból, amit most tudunk, nehéz megjósolni, hogy a felújított Colt sikeresebb lesz-e, mint elődje volt, de a Mitsubishinél láthatóan bíznak benne, hogy jó úton haladnak a kínálat arculatának egységesítésével. Rövidesen az Outlander is hasonló fazonigazításon esik át, így a teljes választék egységes képet mutat majd.