Kiyora: a jövő kicsi Mazdája?
A japán gyártó elárasztja a világ autókiállításait különféle tanulmányautókkal: lassan nyomon sem lehet követni, hány különféle koncepcióautót mutattak be az elmúlt bő két évben.
Legújabb koncepcióautójuk is követi a megszokott sémát: lágyan hullámzó, áramlást utánzó formák jellemzik, és egzotikus csengésű japán nevet kapott. Ami mégis különlegessé teheti, hogy új kategória felé vezeti a márkát. Ha nem is sokkal, de kisebb, mint a Mazda2 - hossza 3,77 méter -, így elképzelhető, hogy a japán gyártó lefelé bővítheti a kínálatát.
Ugyanakkor műszaki szempontból még inkább emlékeztet a Mazda2-esre, mint az egy számmal kisebb szuperminikre: hajtását egy új fejlesztésű, közvetlen befecskendezéses, 1,3 literes négyhengeresre bízták, amely már a Mazda SISS motorleállító és újraindító rendszerét is tartalmazza, így igen takarékos, és átlagosan csupán 90 g/km szén-dioxidot bocsát a levegőbe. A kísérleti stádiumban levő motorhoz egy szintén vadiúj, hatfokozatú, kézzel is kapcsolható automata váltót társítottak, amely állítólag szintén hozzájárul az üzemanyag hatékonyabb felhasználásához.
A gyáriak szerint a Kiyora még nagyon messze van a sorozatgyártás lehetőségétől, de több mint valószínű, hogy formai és műszaki megoldásainak egyikével-másikával néhány év múlva széria Mazda modelleken is találkozhatunk.