Felújítják a Honda Civicet
Néhány apró formai változtatás és erősebb alapmotor jellemzi a Civic 2009-es változatát.
A Honda kompakt három- és ötajtós változata megkapta a modellciklus közepén esedékes frissítő kúrát. Szerencsére belátták, hogy a szokatlan formatervet kár volna nagy átalakításokkal tönkretenni, ezért kívül csupán az új hűtőmaszkok és az átdolgozott első, illetve hátsó lámpák jelzik a megújulást. Az ötajós orrplexijén két új nyílás jelent meg, míg a háromajtóson kicserélték a hűtőrácsot. Belül elsősorban az anyagválaszték és egyes díszítőelemek változtak. Mindez persze csak arra elég, hogy a típus alapos ismerői meglássák a különbséget a 2009 előtti és utáni évjáratok között.
A legkomolyabb fejlesztést az 1,4 literes alapmotoron végezték. A teljesítményt a korábbi 83-ról 100 lóerőre növelték, bár ezzel valószínűleg csak a felső fordulatszám-tartományban erősödött a kis négyhengeres, amely csúcsteljesítményét 6000-es, 127 Nm-es maximális nyomatékát pedig 4800-as fordulatszámon adja le. További újítás az 1,8 literes motorhoz rendelhető hagyományos automata váltó, és az i-Shift robotizált automata továbbfejlesztett változata, amely elődjénél valamivel gyorsabban kapcsol. A Type-R csúcsmodell sem maradt érintetlen: ebből készítettek egy önzáró differenciálműves változatot is, amely hatékonyabban tudja az útfelületre közvetíteni a kétliteres motor 200 lóerejét.