Venturi Voltage: sportkocsi nyolc motorral
A francia sportkocsi-gyártó évek óta kizárólag villanyautó-fejlesztéssel foglakozik, most is egy elektromos kupé-tanulmánnyal lepték meg a Párizsi Autószalon közönségét.
A Voltage a korábban bemutatott Fetish szénszálas karosszériáját kapta meg, de a futóműve és a hajtásrendszere egészen új alapelveket követ. Míg a Fetish mozgatását egyetlen nagy villanymotorral oldották meg, addig a Voltage karosszériája csak a 45 kWh kapacitású, folyadékhűtésű Li-polimer akkumulátorokat tartalmazza, a hajtást és a futómű mozgatását a kerékagyakban elhelyezett motorok végzik. A különleges rendszert a Michelinnel közösen fejlesztették ki, és az Active Wheel, azaz aktív kerék nevet kapta. A lényeg, hogy minden kerékben két motor található: az egyik egy szintén a kerékagyban kialakított áttételen keresztül a kerekeket forgatja, a másik pedig az egyes kerekek vízszintes irányú mozgatásáért felelős, kiváltva a hagyományos rugókat, lengéscsillapítókat és lengőkarokat. Hasonló, aktív kerékfelfüggesztéssel régebben a versenysportban próbálkoztak, nem is sikertelenül, de mára mintha feledésbe merült volna a technológia.
Az Active Wheel legnagyobb előnye, hogy a segítségével könnyű és egyszerű felépítésű lehet az autó karosszériája és futóműve, ami egyrészt olcsó, másrészt a szokásosnál nagyobb hatótávolságú villanyautókat eredményezhet. A Voltage képességei is tükrözik ezeket az előnyöket: 320 km-t tehet meg egy feltöltéssel, és eközben akár 5 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-s sebességet. Ahogy a legtöbb villanyautó, az új Venturi tanulmány is sebességváltó nélkül készült, ennek köszönhető, hogy a végsebessége csupán 150 km/h.
A tervek szerint a Fetish-hez hasonlóan a Voltage is gyártásba kerülhet, igaz, alighanem ez a modell is méregdrága, és ezért igen ritka lesz. A sorozatgyártás megkezdését 2012-re tervezik.