A koreai gumiabroncs-gyártó különleges terepjáró-tanulmányt készül bemutatni. A Fortis elektromos hajtású, nagyrészt újrahasznosított anyagokból készült, és egészen különleges kerekeket kapott.
A masszív hatást keltő, bár meglehetősen ormótlan karosszéria már maga is igazi különlegességnek ígérkezik. A burkolóelemeket ugyanis olyan műanyagból tervezik elkészíteni, amelyet elhasznált gumiabroncsokból állítanak elő. A kopott kerekek elhelyezése korábban a legnagyobb környezetvédelmi problémák közé tartozott, mivel a vulkanizált gumi nem bomlik el, nem lehet tisztán elégetni, viszonylag nagy térfogatú, és sokáig az újrahasznosítására sem találtak igazán jó módszereket. Ha viszont ilyen anyagból készíthetnék az autók egyes alkatrészeit, az kiváló lehetőség volna a használt gumiabroncsok feldolgozására.
Az autóhoz igen rugalmasan alakítható platformot dolgoztak ki: a Li-ion akkumulátorokat a padlóba tervezik beépíteni, a kerekeket pedig egy-egy 100 lóerős villanymotor hajtaná. Így ezekre a műszaki alapokra első- hátsó- vagy négykerék-hajtású modell is építhető jelentős átalakítások nélkül, és számos biztonsági segédfunkciót – így a kipörgésgátlót, a menetstabilizálót, vagy éppen az ereszkedés-szabályzót egyszerűen a motorvezérlés megfelelő programozásával be lehet iktatni a rendszerbe. Mindez persze csak elméletben ilyen szép, hisz az elektromos járműveknél még mindig gondot jelent az akkumulátorok súlya, viszonylag alacsony kapacitása és lassú töltési ideje, de ez egy – egyelőre csak tervek szintjén létező – tanulmányautónál aligha okoz gondot.
A Fortis legszellemesebb újítása azonban akár hagyományos, benzinmotoros terepjárókon is jól működhet. A tanulmányhoz olyan terepgumikat terveztek, amelyeknek a felületén vékony acéllapocskákat helyeztek el a mintázat mélyebb részein. Ezek csak akkor tudnak kiemelkedni az abroncs felületéből, ha a gumi nyomását csökkentik, és ezzel a talajjal érintkező részen a gumi belapulhat. Így egyrészt nagyobb felület érintkezhet a talajjal, ami terepen egyébként is jó módszer az elakadás veszélyének csökkentésére, másrészt az acéllapok ilyenkor a talajba kapaszkodnak, ezzel is segítve a továbbhaladást. Ugyanakkor a nyomást növelve befeszülnek a nekik kialakított fészekbe, így épített úton sem okoznak felesleges zajt, és nem is roncsolják az útburkolatot.
A Kumho persze csupán egyfajta ötletparádénak szánja a Fortist, így ebben a formájában legfeljebb egyetlen példányban épülhet meg, viszont olyan elképzeléseket próbálhatnak ki vele a valóságban is, amelyek korábban legfeljebb elméletben léteztek.