Kicsit esetlen, kicsit elnagyolt, de képtelenül erős, méregdrága, és felfele nyílnak az ajtói, mint egy Lamborghininek: ez a legújabb amerikai szupersportkocsi, a Devon GTX.
A kis dél-kaliforniai vállalatról, a Devon Motorsról először a Dodge Viper üzem legesélyesebb vásárlójaként hallhattunk, és bár a nagy üzletet végül elbukták, most bemutatták első kézzel fogható sportautójukat. A fantáziátlan GTX típusjelzés egy áttervezett Vipert takar, néhány plusz lóerővel, sok karbonszálas műanyaggal és áthangolt részletmegoldásokkal. Az őskori minták alapján épített 8,4 literes V10-es Dodge motorból 650 lóerőt csiholtak ki – ami az egy literre jutó teljesítményt nézve még mindig messze van napjaink műszaki lehetőségeitől – de legalább nem kell szétforgatni a motort: a lóerők már 6100-as fordulatszám mellett maradéktalanul rendelkezésre állnak. A motoron kívül persze másutt is továbbfejlesztették a Viper konstrukcióját: átdolgozták a futóművet, 380 mm-es tárcsákkal és hatdugattyús StopTech nyergekkel tették hatékonyabbá a fékrendszert, és merevebbé tették a karosszériát.
Ami mégis eladhatja az autót, az a külseje: a Devon nem hogy a Viperre, de semmi másra sem emlékeztet, ami manapság az utakat rója. Sima felületű, erősen lekerekített tetejét és orr-részét csak a sárvédőívek kialakítása töri meg: mintha eredetileg itt is folytatták volna a formát, de egy késsel valaki utólag függőlegesre vágta volna az agyagmodellt a kerekek vonalában. Az összhatás jellegzetes, bár az az érzésünk, ugyanolyan egyszerű beleszeretni, mint első látásra megutálni a típust.
A Devon Motorsnál is érezhetik, hogy a fogadtatás meglehetősen vegyes lesz, mert eszükbe sem jut elárasztani az amerikai kontinenst a GTX-ekkel. Megelégszenek évi 25 autó elkészítésével, és ezeket sem adják olcsón: minden példányért félmillió dollárt, azaz átszámítva nagyjából 136 millió forintot kérnek.