Belül is formabontó az új Ferrari 458-as

2009.08.27. 17:02

Aki beül az új Ferrariba, elfelejtheti a hétköznapi autóban összeszedett megszokásait: a kormánykeréken és a pedálokon kívül minden máshol van.

Eddig csak kívülről láthattuk a 458-ast, pedig ha lehet, belülről még érdekesebb, különösen a műszerfal környékén. Az újabb gyári képeken jól látszik, hogy a sofőrt teljesen más kezelőszervek és kijelzők fogadják, mint az elődökön. Már a műszeregység is feltűnő: a nagy, középső fordulatszámmérő külön árnyékolást kapott, mellette kétoldalt pedig két kijelzőn jelenhet meg a többi lényeges információ, az aktuális sebességtől az olajnyomáson keresztül a benzinszintig. A fekete hátterű egérmozik meglehetősen visszafogottak, így nemigen vonják el a figyelmet a vezetésről.

Ugyanezt a célt szolgálják az átrendezett kezelőszervek is: a sofőrnek nem kell levennie a szemét az útról, a kezét pedig a kormányról, ugyanis minden lényeges kezelőszervet a volánra zsúfoltak. Itt vannak az indexkapcsolók, az ablaktörlő és a fényszórók kapcsolói, az indítógomb, és persze a régi ismerős, a Manettino nevű kapcsoló, amellyel az autó karaktere, azaz a gázreakció, a lengéscsillapítás és számos más paraméter együtt változtatható. Ezen kívül külön gombot kapott az aktív lengéscsillapítás, ez külön is állítható menet közben.

A kormánykerék síkja mögött már csak a szekvenciális váltó két füle található. Minden szükséges kezelőszerv persze nem fért volna el a kormányon, így azokat, amikre nagy sebességgel száguldva ritkán van szükség, két oldalára telepítették két kiálló konzolra. Az új elrendezést állítólag a Formula 1-es gépek ihlették: egyrészt ott már jól bevált mindez, másrészt így még inkább versenyautóban érezheti magát a 458-as sofőrje.

A Ferrari a belső tér fotóin kívül még jó néhány új képet közölt az autóról, amelyek már nem egy steril stúdióban, hanem valódi aszfalton, száguldás közben készültek, és külön-külön is megcsodálhatjuk az érdekesebb részleteket, így az új, 570 lovas motort, vagy éppen az autó hátuljából előmeredő tripla kipufogócsöveket.