Olyan harapós, mint egy M3-as, és kevesebbet fogyaszt, mint a legtöbb kisautó, igaz, ehhez három motorra van szüksége. A Vision EfficientDynamics nevű tanulmányt a Frankfurti Autószalonon állítják ki szeptember közepén.
Korábban arról lehetett hallani, hogy a BMW egy valódi szupersportkocsit készül bemutatni, de a dolog nem ilyen egyértelmű. Bár néhány részletében valóban a Ferrarik és Lamborghinik formai megoldásai köszönnek vissza, például hasonlóan alacsony, és az ajtók is előre, felfelé nyílnak, a tanulmány nem igazán fér bele a ma használt skatulyák egyikébe sem. Az utastérben például négy személy számára van hely, így ez alapján akár sportszedánnak is nevezhetnénk a típust. Lényegében az egész autót egyfajta útkeresés jellemzi: a formaterven is az látszik, hogy a formatervezők igyekeztek valami újszerűt rajzolni, méghozzá úgy, hogy a meglehetősen szimpla alapforma már adott volt. A mérnököknek ugyanis szükségük volt az alacsony légellenállásra, így a művészeknek nem jutott más, olyan trükkökkel kellett beérjék, mint a karosszériaelemek színezése, vagy a hatalmas üvegajtók. A legérdekesebb formákkal is hátul találkozhatunk: a lámpatestek és a légterelők fura egyvelegéhez hasonlót még nemigen láthatott a közönség.
A forma hatékonyságát valóban sikerült megőrizni: a légellenállási tényezője csupán 0,22, és ami legalább ilyen lényeges, kis magassága miatt a homlokfelülete is kisebb a szokásosnál. A kedvező aerodinamika pedig egyszerre javítja a gazdaságosságot, és a menetteljesítmény-adatokat. A tervezők célja ugyanis a lehetetlen megvalósítása volt: olyan autót akartak létrehozni, ami lélegzetelállítóan gyors, miközben minimális terhelést jelent a környezet számára. A közölt adatok ismeretében úgy tűnik, ez sikerült is nekik: a Vision EfficientDynamics 4,8 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-s sebességes, de az átlagfogyasztása vegyes ciklusban csupán 3,76 liter gázolaj 100 kilométerre.
Mindezt egy teljesen új, konnektoros hibrid hajtásrendszerrel érték el, ami összesen három motort foglal magába. Az autót hosszú távon egy takarékos dízelmotor hajtja: az 1,5 literes, turbós háromhengeres csúcsteljesítménye 163 lóerő, maximális nyomatéka pedig 290 Nm. Ezen felül két villanymotort építettek a rendszerbe. Egyet a dupla kuplungos váltó és az apró dízelmotor közé – ez is a hátsó kerekeket hajtja, és 33 lóerő állandó teljesítményt, valamint 51 lóerőnyi csúcsteljesítményt nyújt – egyet pedig az első tengely vonalába. Ez utóbbi az első kerekeket forgatja, és állandó jelleggel 80, 30 másodpercig 112, vagy 10 másodpercig 139 lóerő leadására alkalmas. Az összteljesítmény néhány másodpercig akár a 356 lóerő is lehet, a három motor együttes nyomatéka pedig elérheti a 800 Nm-t, hosszabb távon azonban legfeljebb 270 lóerő vehető igénybe.
A villanymotorokat egy 98 cellás Li-ion akkumulátor táplálja, amelynek kapacitása 10,8 kWh, a működési feszültsége 364 V, és rövid időre akár 1200 A erősségű áram leadására is alkalmas. Az egész csomag tömege csupán 85 kilogramm, és a segítségével legfeljebb 50 kilométert tehet meg a tanulmányautó, a további utazáshoz már mindenképp be kell indítani a dízelmotort. tervezők azonban arra hivatkoznak, ahogy az ilyen hibrideknél már megszokhattuk, hogy a legtöbb autós a hétköznapokban nemigen megy 50 kilométernél többet, így a dízelmotorra igen ritkán van szükség. Ha valaki csak a napi munkába járásra használná az autót, és minden éjjel feltöltené az akkumulátort a hálózatról, elvben akár károsanyag-emmisszió nélkül, villanyautóként is használhatná a BMW tanulmányát.
A Vision EfficientDynamics persze elsősorban kirakatjármű. Azért építette a BMW, hogy megmutassa, képes környezetbarát járművet építeni, anélkül, hogy csorbát ejtene saját sportos arculatán. A képesség azonban nem feltétlen jelez szándékot is: az az érzésünk, akár évtizedek is eltelhetnek anélkül, hogy a BMW hasonlóan takarékos szériamodellekkel jelentkezne, hiszen vásárlóik nagy része egyelőre nem igényel többet ezen a téren, mint amit már a korszerű dízelmotorokkal nyújtani tudnak.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Nepperűző
900 köbcentis Fiatot vennék, szabad?
Nem írnak rosszakat róla, de a különösebben jókat sem.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.

