Olyan harapós, mint egy M3-as, és kevesebbet fogyaszt, mint a legtöbb kisautó, igaz, ehhez három motorra van szüksége. A Vision EfficientDynamics nevű tanulmányt a Frankfurti Autószalonon állítják ki szeptember közepén.
Korábban arról lehetett hallani, hogy a BMW egy valódi szupersportkocsit készül bemutatni, de a dolog nem ilyen egyértelmű. Bár néhány részletében valóban a Ferrarik és Lamborghinik formai megoldásai köszönnek vissza, például hasonlóan alacsony, és az ajtók is előre, felfelé nyílnak, a tanulmány nem igazán fér bele a ma használt skatulyák egyikébe sem. Az utastérben például négy személy számára van hely, így ez alapján akár sportszedánnak is nevezhetnénk a típust. Lényegében az egész autót egyfajta útkeresés jellemzi: a formaterven is az látszik, hogy a formatervezők igyekeztek valami újszerűt rajzolni, méghozzá úgy, hogy a meglehetősen szimpla alapforma már adott volt. A mérnököknek ugyanis szükségük volt az alacsony légellenállásra, így a művészeknek nem jutott más, olyan trükkökkel kellett beérjék, mint a karosszériaelemek színezése, vagy a hatalmas üvegajtók. A legérdekesebb formákkal is hátul találkozhatunk: a lámpatestek és a légterelők fura egyvelegéhez hasonlót még nemigen láthatott a közönség.
A forma hatékonyságát valóban sikerült megőrizni: a légellenállási tényezője csupán 0,22, és ami legalább ilyen lényeges, kis magassága miatt a homlokfelülete is kisebb a szokásosnál. A kedvező aerodinamika pedig egyszerre javítja a gazdaságosságot, és a menetteljesítmény-adatokat. A tervezők célja ugyanis a lehetetlen megvalósítása volt: olyan autót akartak létrehozni, ami lélegzetelállítóan gyors, miközben minimális terhelést jelent a környezet számára. A közölt adatok ismeretében úgy tűnik, ez sikerült is nekik: a Vision EfficientDynamics 4,8 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-s sebességes, de az átlagfogyasztása vegyes ciklusban csupán 3,76 liter gázolaj 100 kilométerre.
Mindezt egy teljesen új, konnektoros hibrid hajtásrendszerrel érték el, ami összesen három motort foglal magába. Az autót hosszú távon egy takarékos dízelmotor hajtja: az 1,5 literes, turbós háromhengeres csúcsteljesítménye 163 lóerő, maximális nyomatéka pedig 290 Nm. Ezen felül két villanymotort építettek a rendszerbe. Egyet a dupla kuplungos váltó és az apró dízelmotor közé – ez is a hátsó kerekeket hajtja, és 33 lóerő állandó teljesítményt, valamint 51 lóerőnyi csúcsteljesítményt nyújt – egyet pedig az első tengely vonalába. Ez utóbbi az első kerekeket forgatja, és állandó jelleggel 80, 30 másodpercig 112, vagy 10 másodpercig 139 lóerő leadására alkalmas. Az összteljesítmény néhány másodpercig akár a 356 lóerő is lehet, a három motor együttes nyomatéka pedig elérheti a 800 Nm-t, hosszabb távon azonban legfeljebb 270 lóerő vehető igénybe.
A villanymotorokat egy 98 cellás Li-ion akkumulátor táplálja, amelynek kapacitása 10,8 kWh, a működési feszültsége 364 V, és rövid időre akár 1200 A erősségű áram leadására is alkalmas. Az egész csomag tömege csupán 85 kilogramm, és a segítségével legfeljebb 50 kilométert tehet meg a tanulmányautó, a további utazáshoz már mindenképp be kell indítani a dízelmotort. tervezők azonban arra hivatkoznak, ahogy az ilyen hibrideknél már megszokhattuk, hogy a legtöbb autós a hétköznapokban nemigen megy 50 kilométernél többet, így a dízelmotorra igen ritkán van szükség. Ha valaki csak a napi munkába járásra használná az autót, és minden éjjel feltöltené az akkumulátort a hálózatról, elvben akár károsanyag-emmisszió nélkül, villanyautóként is használhatná a BMW tanulmányát.
A Vision EfficientDynamics persze elsősorban kirakatjármű. Azért építette a BMW, hogy megmutassa, képes környezetbarát járművet építeni, anélkül, hogy csorbát ejtene saját sportos arculatán. A képesség azonban nem feltétlen jelez szándékot is: az az érzésünk, akár évtizedek is eltelhetnek anélkül, hogy a BMW hasonlóan takarékos szériamodellekkel jelentkezne, hiszen vásárlóik nagy része egyelőre nem igényel többet ezen a téren, mint amit már a korszerű dízelmotorokkal nyújtani tudnak.