Az első körben az élre állt, és megnyerte a második, 11 körös imolai futamot, így Michelisz Norbert lett a Seat Leon EuroCup 2009-es győztese.
Külső szemlélő számára sima hétvégén, egy győzelemmel és egy hetedik hellyel, belülről elképesztő izgalmak közepette szerezte meg Michelisz Norbert a Seat Leon EuroCup végső győzelmét.
A Zengő Motorsport csapatának és a kék, Dension matricás Leonnal versenyző Michelisz Norbertnek nem indult túl jól az imolai vsersenyhétvége. A patinás vonalvezetését ugyan szimulátorról már jól ismerte Norbi, de saját bevallása szerint is kevés volt a gyakorlásra a két pénteki szabadedzés.
Úgy tűnt, hiába érkezett Wéber Gáborral megerősítve a magyar csapat, az ellenfelek is készültek. A szintén bajnokesélyes Pedala csapatába leigazolták az ír Murray-t, akinek mindössze annyi volt a feladata, hogy az olaszt jobb helyezésekhez és több ponthoz segítse.
A szombat reggeli időmérő edzés drámai fordulatot hozott. Michelisz még a felvezető körben összeütközött Rodával, aki szintén Pedala csapattársa. Szerencsére az autó jobb oldalán a sérülés inkább csak látványos volt, de ez annyira kizökkentette Norbit a koncentrálásból, hogy pár kanyarral később elfékezte magát és kipördült a pályáról.
Nem tudta folytatni az időmérő edzést, ott állt a pálya szélén egyetlen értékelhető, mért kör nélkül. A délutáni futamon csak az utolsó helyről indulhatott, miközben a legnagyobb vetélytárs az ötödik pozícióba kvalifikálta magát. Ez a méreg, nem a cián.
Szerencsére Norbi nem adta fel és délután fantasztikus versenyzéssel feljött a hetedik, pontszerző helyre, ezzel bőven versenyben tartotta magát és életben kupagyőzelmi esélyeit. Pedala negyedik lett, így kettőjük között a pontkülönbség nyolcra csökkent.
A Seat kupa szabályai szerint azonban a vasárnap délelőtti futamon a szombati első nyolc helyezett fordított sorrendben rajtol. Azaz Norbi hetedik helye a második rajtpozíciót jelentette ma délelőtt. Pedala az ötödik helyről vágott neki a mindent eldöntő versenynek, de azért akadt reggelre izgulnivaló.
Murray, Pedala csapattársa a rajtrácson pont Norbi mögül indult, és a Leon kupában elég gyakoriak a rajt utáni ütközések, kiforgatások. Szerencsére most nem történt ilyesmi, tiszta rajtot és versenyt láthattak az imolai pályára kiutazó magyar szurkolók és az Eurosport2 előtt izguló otthoniak.
Íme a futam történései, körről-körre:
- Az első körvégére Norbi átvette a vezetést, a pole pozícióból Bárkovicsot előzte meg, Pedala visszaesett a hatodik helyre, előtte a szintén Zengős Andrea Larini megy, okosan.
- Bárkovicsot a második körben megelőzte Barth és Murray is, Larinit pedig Pedala. Michelisz vezet. Nem vagyok nyugodt, nem kellett volna ennyi kávét inni reggel.
- A harmadik körre Norbi másfél másodperccel vezet, Pedala ötödik, de mivel Murray előtte megy, számoljunk inkább negyedikkel. Bár most rögtön leintenék... Bárkovics visszaesett a hatodik helyre, Wéberrel történt valami, kiesett, még az elején.
- Michelisz, Barth, Murray, Coronel, Pedala, A. Larini a sorrend, a negyedik körben Norbi két tizedet adott a mezőnynek, amiben igen látványosan akcióznak, lökdösődnek a fiúk.
- Bárkovics kisodródott az egyik kanyarban, Larini megelőzte, de a magyar tudja folytatni a versenyt. Norbi vezet, ám most két tizeddel csökkent a különbség közte és Barth között. Ponti a mezőny végén telibevert egy gumilassítót.
- Úgy tűnik, én sokkal idegesebb vagyok, mint Norbi. Megnyugtató fölénnyel, 1,6 másodperces különbséggel, szépen, tisztán autózva vezeti a mezőnyt. Már csak öt kör van hátra. Ha infarktust kapnék, akkor a sajtószobában jobbra ülök - illetve fekszem az asztal alatt.
- Oh, oh, másfélről egy másodpercre csökkent a különbség, de veszély még nincs. A második hely azért lenne rossz, mert "Murray-torpedó" a harmadik. Így ott van köztük a remélhetőleg semleges Barth lökhárító gyanánt.
Murray lelassult, defektje van. Ezzel Pedala feljön a negyedik helyre. Ketten vannak közte és a mi fiúnk között. - Lehet, hogy nem is defekt, "csak" megütötte az első futóművet. Norbi autója nagyon csúszkál, Barth közelít. Kitartás.
- A különbség egyre csökken, már "csak" hat tized, de már "csak" két kör van hátra. Körmöm már nincs.
- Továbbra is Michelisz, Barth a sorrend, hét tizedes távolsággal. Mögöttük majd 5 másodperces űr tátong. Csodás lenne győzelemmel bajnokot avatni, de nem kéne kockáztatni.
- Utolsó kör, most már háton is bevisszük, ha kell, betoljuk.
- BAJNOK, KUPAGYŐZTES, megcsinálta, gratulálunk. Michelisz Norbert csodás versenyzéssel, futamgyőzelemmel fejezte be az évet, teljesen megérdemelten nyert. Mégsem kaptam infarktust. Nemhiába jöttek a magyar szurkolók, lesz mit ünnepelni a Zengő Motorsport sátrában. Gratulálunk.
- Most gurul a boxba, körülötte a csapat, magyar zászlók, de jó ezt látni.
Michelisz Norbi tehát viszonylag simán nyert, csapattársa Wéber Gábor technikai gondok, valószínűleg futómű miatt idejekorán feladta a küzdelmeket, így a hőn áhított WTCC debütálást sajnos nem sikerült megszereznie. A hétvége legeredményesebbje a tegnapi győztes, ma ötödik, így összesen 14 pontot gyűjtő Michael Rossi lett.
A legfontosabb mégis Norbi sikere. Talán nem túlzást azt állítani, hogy a magyar autósport idei legnagyobb eredménye ez az európai szintű kupagyőzelem.
A pálya mellett és a boxutcában az olaszok szájából ezerféleképpen hallottam Norbi nevét: "Micselisz", "Míkélísz" és ezek változatos variációi. Sőt, a hivatalos sajtóanyagban még a keresztnevét is eltévesztették: Norbert helyett Robertet írtak.
Pedig mostmár illene megtanulniuk a nevét, az idén 4 pole pozíció és 5 futamgyőzelem a mérlege. Mint ahogy mi is kitörölhetetlenül feljegyezhetjük a magyar autóversenyzők történelemkönyvébe. Michelisz Norbert a Seat Leon EuroCup 2009-es győztese. Gratulálunk.
További információk a csapat weboldalán.