Az első körben az élre állt, és megnyerte a második, 11 körös imolai futamot, így Michelisz Norbert lett a Seat Leon EuroCup 2009-es győztese.
Külső szemlélő számára sima hétvégén, egy győzelemmel és egy hetedik hellyel, belülről elképesztő izgalmak közepette szerezte meg Michelisz Norbert a Seat Leon EuroCup végső győzelmét.
A Zengő Motorsport csapatának és a kék, Dension matricás Leonnal versenyző Michelisz Norbertnek nem indult túl jól az imolai vsersenyhétvége. A patinás vonalvezetését ugyan szimulátorról már jól ismerte Norbi, de saját bevallása szerint is kevés volt a gyakorlásra a két pénteki szabadedzés.
Úgy tűnt, hiába érkezett Wéber Gáborral megerősítve a magyar csapat, az ellenfelek is készültek. A szintén bajnokesélyes Pedala csapatába leigazolták az ír Murray-t, akinek mindössze annyi volt a feladata, hogy az olaszt jobb helyezésekhez és több ponthoz segítse.
A szombat reggeli időmérő edzés drámai fordulatot hozott. Michelisz még a felvezető körben összeütközött Rodával, aki szintén Pedala csapattársa. Szerencsére az autó jobb oldalán a sérülés inkább csak látványos volt, de ez annyira kizökkentette Norbit a koncentrálásból, hogy pár kanyarral később elfékezte magát és kipördült a pályáról.
Nem tudta folytatni az időmérő edzést, ott állt a pálya szélén egyetlen értékelhető, mért kör nélkül. A délutáni futamon csak az utolsó helyről indulhatott, miközben a legnagyobb vetélytárs az ötödik pozícióba kvalifikálta magát. Ez a méreg, nem a cián.
Szerencsére Norbi nem adta fel és délután fantasztikus versenyzéssel feljött a hetedik, pontszerző helyre, ezzel bőven versenyben tartotta magát és életben kupagyőzelmi esélyeit. Pedala negyedik lett, így kettőjük között a pontkülönbség nyolcra csökkent.
A Seat kupa szabályai szerint azonban a vasárnap délelőtti futamon a szombati első nyolc helyezett fordított sorrendben rajtol. Azaz Norbi hetedik helye a második rajtpozíciót jelentette ma délelőtt. Pedala az ötödik helyről vágott neki a mindent eldöntő versenynek, de azért akadt reggelre izgulnivaló.
Murray, Pedala csapattársa a rajtrácson pont Norbi mögül indult, és a Leon kupában elég gyakoriak a rajt utáni ütközések, kiforgatások. Szerencsére most nem történt ilyesmi, tiszta rajtot és versenyt láthattak az imolai pályára kiutazó magyar szurkolók és az Eurosport2 előtt izguló otthoniak.
Íme a futam történései, körről-körre:
- Az első körvégére Norbi átvette a vezetést, a pole pozícióból Bárkovicsot előzte meg, Pedala visszaesett a hatodik helyre, előtte a szintén Zengős Andrea Larini megy, okosan.
- Bárkovicsot a második körben megelőzte Barth és Murray is, Larinit pedig Pedala. Michelisz vezet. Nem vagyok nyugodt, nem kellett volna ennyi kávét inni reggel.
- A harmadik körre Norbi másfél másodperccel vezet, Pedala ötödik, de mivel Murray előtte megy, számoljunk inkább negyedikkel. Bár most rögtön leintenék... Bárkovics visszaesett a hatodik helyre, Wéberrel történt valami, kiesett, még az elején.
- Michelisz, Barth, Murray, Coronel, Pedala, A. Larini a sorrend, a negyedik körben Norbi két tizedet adott a mezőnynek, amiben igen látványosan akcióznak, lökdösődnek a fiúk.
- Bárkovics kisodródott az egyik kanyarban, Larini megelőzte, de a magyar tudja folytatni a versenyt. Norbi vezet, ám most két tizeddel csökkent a különbség közte és Barth között. Ponti a mezőny végén telibevert egy gumilassítót.
- Úgy tűnik, én sokkal idegesebb vagyok, mint Norbi. Megnyugtató fölénnyel, 1,6 másodperces különbséggel, szépen, tisztán autózva vezeti a mezőnyt. Már csak öt kör van hátra. Ha infarktust kapnék, akkor a sajtószobában jobbra ülök - illetve fekszem az asztal alatt.
- Oh, oh, másfélről egy másodpercre csökkent a különbség, de veszély még nincs. A második hely azért lenne rossz, mert "Murray-torpedó" a harmadik. Így ott van köztük a remélhetőleg semleges Barth lökhárító gyanánt.
Murray lelassult, defektje van. Ezzel Pedala feljön a negyedik helyre. Ketten vannak közte és a mi fiúnk között. - Lehet, hogy nem is defekt, "csak" megütötte az első futóművet. Norbi autója nagyon csúszkál, Barth közelít. Kitartás.
- A különbség egyre csökken, már "csak" hat tized, de már "csak" két kör van hátra. Körmöm már nincs.
- Továbbra is Michelisz, Barth a sorrend, hét tizedes távolsággal. Mögöttük majd 5 másodperces űr tátong. Csodás lenne győzelemmel bajnokot avatni, de nem kéne kockáztatni.
- Utolsó kör, most már háton is bevisszük, ha kell, betoljuk.
- BAJNOK, KUPAGYŐZTES, megcsinálta, gratulálunk. Michelisz Norbert csodás versenyzéssel, futamgyőzelemmel fejezte be az évet, teljesen megérdemelten nyert. Mégsem kaptam infarktust. Nemhiába jöttek a magyar szurkolók, lesz mit ünnepelni a Zengő Motorsport sátrában. Gratulálunk.
- Most gurul a boxba, körülötte a csapat, magyar zászlók, de jó ezt látni.
Michelisz Norbi tehát viszonylag simán nyert, csapattársa Wéber Gábor technikai gondok, valószínűleg futómű miatt idejekorán feladta a küzdelmeket, így a hőn áhított WTCC debütálást sajnos nem sikerült megszereznie. A hétvége legeredményesebbje a tegnapi győztes, ma ötödik, így összesen 14 pontot gyűjtő Michael Rossi lett.
A legfontosabb mégis Norbi sikere. Talán nem túlzást azt állítani, hogy a magyar autósport idei legnagyobb eredménye ez az európai szintű kupagyőzelem.
A pálya mellett és a boxutcában az olaszok szájából ezerféleképpen hallottam Norbi nevét: "Micselisz", "Míkélísz" és ezek változatos variációi. Sőt, a hivatalos sajtóanyagban még a keresztnevét is eltévesztették: Norbert helyett Robertet írtak.
Pedig mostmár illene megtanulniuk a nevét, az idén 4 pole pozíció és 5 futamgyőzelem a mérlege. Mint ahogy mi is kitörölhetetlenül feljegyezhetjük a magyar autóversenyzők történelemkönyvébe. Michelisz Norbert a Seat Leon EuroCup 2009-es győztese. Gratulálunk.
További információk a csapat weboldalán.

Az oldalról ajánljuk
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
