Kell a hely az újabb típusoknak, így a két lassan fogyó kisautót még az idén nyugdíjazzák. A Citroen DS3-as és C3-as modelljei készülnek majd a helyükön.
A két típus várhatóan még november végéig marad gyártásba, ekkor kezdik felszerszámozni a Citroen DS3-as gyártósorát a Peugeot 1007-esé helyén Poissyban, és ekkor váltják le a régi C3-ast, amely eddig együtt készült a C2-essel d'Aulnay-sous-Boisban. Ez utóbbi üzemet teljes egészében az új C3-as előállítására állítják át: így jobban kihasználhatják az üzem kapacitását, mintha megtartanák a háromajtós kisautót.
Gazdasági szempontból egyik leköszönő típusért sem kár, bár a koruk alapján még maradhattak volna. Egyik iránt sem volt már igazán nagy a kereslet, amit nagyrészt magának köszönhet a Peugeot csoport. A tolóajtós 1007-eshez nagy reményeket fűztek a 2005-ben, de túl drága lett, és a többi Peugeot megnyerő külsejét sem örökölte. Így soha nem kedvelték meg a vásárlók, 2008 végéig csupán 122 ezer példány készült, ami éves szinten alig 46 ezret jelent, a válság pedig végleg kivégezte az egyetlen tolóajtós kiskocsit: 2009 első felében pedig alig több, mint háromezer darabot rendeltek. A C2-es karrierje jobban kezdődött, de a 2003-ban bemutatott modell egyrészt ma már viszonylag öregnek számít, másrészt a C1 bemutatása már korábban háttérbe szorította, így 2009 első felében ebből is csupán 23 ezer példányt értékesítettek.
Az új C3-as és DS3-as típusoktól jelentős növekedést vár a Citroen, és nem csak az eladási számokban: a DS3-ast afféle prémium-kisautónak szánják, a kategória megszokott árszintjéhez képest viszonylag drágán kínálják majd, így jóval több hasznot hozhat, mint az elődjének tekinthető C2-es.