Egy Renault lehet a világ legolcsóbb autója

2009.11.11. 11:35

A francia vállalat első embere szerint a Tata Nanónál is olcsóbb modellt mutatnak be 2012-ben, amivel letarolhatják a fejlődő országok piacait.

Carlos Ghosn arról a járműről beszélt, amelyet évekkel ezelőtt kezdtek fejleszteni az indiai Bajaj Auto közreműködésével, és tanulmányként már be is mutatták röviddel a Nano premierje után. A Lite néven ismert kisautó elvben ésszerűbb felépítésű, mint a Tata Nano: fronthajtású és orrmotoros, azaz a legbonyolultabb alkatrészek zömét egyetlen egységbe tömörítették, és így a helykihasználás is jobb lehet, mint a farmotoros Nano esetében. A Lite prototípus bemutatásakor még 125 ezer rupiás árról lehetett hallani, ami 25%-kal magasabb a Nano áránál, az új cél nyilvánvalóan a 100 ezer rupiás határ alatti alapmodell – azaz az autó átszámítva alig kerülne 390 ezer forintba.

A Bajaj Lite ráadásul sokkal gyorsabban kijuthat a nemzetközi piacra, mint a Nano: gyakorlatilag az indiai bevezetéssel egy időben megjelenhet Afrikában, Latin-Amerikában és Ázsia többi részén a Nissan és a Renault kereskedések kínálatában, míg a Nano gyártásának felfuttatása viszonylag lassan megy: az exportot csak 2011 után tervezik beindítani, azaz a Lite érkezése előtt nem sokkal.

Kevéssé valószínű, hogy a szuperolcsó Renault-Bajaj kisautó Európában is elérhető lesz – a Renault a Dacia Logannál olcsóbb típust aligha enged elsődleges piaca közelébe – de olyan piacokon, ahol eddig a kisebb motorkerékpárok számítottak a legdrágább, még széles körnek megfizethető járműveknek, nagyot kaszálhatnak a franciák.