Ahogy sejteni is lehetett, a General Motors garantált hitelekre számít azoktól az európai országoktól, ahol Opel üzem működik. Összesen 3,3 milliárd eurót szeretnének összekalapozni, hogy ezzel talpra állítsák európai leányvállalatukat. A kormányok viszont konkrét terveket várnak az amerikai autógyártótól, amelyben vázolnák, hogy miképp tervezik felhasználni az állami segítséget.
Az EU érintett tagállamainak delegáltjai és a GM Europe vezetősége Brüsszelben tárgyalhatott egy informális jellegű találkozón, amelyet az Európia Bizottság szervezett a számukra. Itt igyekeztek tisztázni a lehetőségeket és elvárásokat. Nick Reily, a GM Europe új vezetője elmondta, hogy az Opel talpra állításához szükséges összeg nagy részét államilag garantált hitelekből szeretnék összeszedni. Ugyanakkor a kormányok képviselői megerősítették, hogy csak akkor hajlandók egyáltalán tárgyalásokba bocsátkozni, ha a GM egyértelmű akciótervet tud felmutatni az Opel megmentésére, és minden állam informálja a többit saját támogatási terveiről.
Reily szerint a GM terve lényegében készen van, így azzal, hogy melyik állam mennyivel járul hozzá az Opel szanálásához, már nem tudják befolyásolni, hogy a GM hol bocsát el dolgozókat, és zárja be gyárait. Egyes kisebb országok ugyanis abbéli aggodalmuknak adtak hangot, hogy a német kormányzat több milliárd eurós hitelt nyújtva megpróbálja elérni, hogy a GM Németország helyett más államokban szabaduljon meg a felesleges munkaerőtől.
Becslések szerint legalább egy üzemet be kell zárnia a GM-nek, és mintegy 10 ezer munkahelyet kell megszüntetnie, hogy ismét jövedelmezővé tegye az Opelt. Korábban úgy volt, hogy a Magna veszi át az Opel irányítását, amely az elbocsátások zömét Belgiumban, Nagy-Britanniában és Spanyolországban tervezte végrehajtani, de miután a GM mégis megtartotta európai leányvállalatát, változhat a terv – akár a négy német Opel üzem egyikét is bezárhatják.
Úgy néz ki, a GM végülis megússza a komolyabb összetűzést a német kormányzattal: az elmúlt hetek harcos nyilatkozatai után a brüsszeli gyűlésen német részről már az hangzott el, hogy hajlandók kölcsönt adni a General Motors irányítása alatt álló Opelnek, ha azt a cég később az utolsó fillérig visszafizeti.