Az Astra és az Insignia kaphatja meg először a különlegesen takarékos hajtást, ha minden igaz, két-három éven belül.
A GM mostanság indította be az új fejlesztési programot Torinóban, az európai motorfejlesztő központban, ahol eddig leginkább az Opel és a Chevrolet dízelmotor-választékának tökéletesítésén dolgoztak. A cél a gazdaságosság további javítása valamiféle elektromos segédhajtással, ami a dízelmotorok eleve csekély fogyasztásával együtt a nagyobb modellek számára is elérhetővé teszi a 4 liter körüli átlagot 100 kilométeren.
Egyelőre nem dőlt el, hogy melyik utat választja a GM európai fejlesztőgárdája, így elképzelhető, hogy a Chevrolet Volt konnektoros hibrid rendszerét alakítják át, de valószínűbb, hogy egy kisebb helyigényű, és olcsóbb rendszer lesz a megoldás, mivel a tervek szerint legfeljebb 1000 euró árkülönbség lehet a dízeles és a benzines hibridek között – ebbe viszont aligha fér bele a Volt hatalmas, és méregdrága akkumulátorának kifejlesztése.
A General Motors európai részlege nem az első cég, amely a dízel-elektromos hibridekben látja a megoldást a fogyasztás csökkentésére: a Mercedes és a Peugeot-Citroen is hasonló hajtásláncokon dolgozik.