A svéd gyártó is megkezdi az átállást a takarékos turbómotorok új generációjára, valószínűleg még Ford segítséggel.
A GTDi jelzéssel először egy kétliteres négyhengeresen találkozhatunk, amelyet az S80, V70 és XC60 típusokba építenek először, a hasonló teljesítményű 2,5 literes öthengeresek helyére. A közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltéses motor a gyári adat szerint 203 lóerős és 300 Nm-es, akárcsak az azonos felépítésű Ford Ecoboost motor, ami nyilván nem véletlen: a Volvónál egyszerűen kicserélték a címkét a motoron. A váltás célja egyértelműen az átlagfogyasztás csökkentése volt a teljesítmény megváltoztatása nélkül, és az adatok azt mutatják, hogy sikerült is némi előrelépést felmutatni ezen a téren, ha nem is túl látványosat. A 180 és 210 lóerős öthengeresekkel az S80 átlagfogyasztása 8,9 illetve 9,1 liter volt 100 km-en, a GTDi-vel viszont 8,3 literre csökken.
A Ford ugyan néhány hónapon belül túlad a Volvón, de úgy néz ki, a megacég nem tart tőle, hogy a kínai vásárlójelölt, a Geely visszaél a svéd gyáron keresztül beszerzett korszerű technológiával.