Megsemmisül, vagy megújul az Alfa Romeo?
Az Alfa évek óta csak veszteséget hoz, és még saját tíz évvel ezelőtti önmagát is messze alulmúlja. Vérfrissítés kell, vagy újabb patinás márkát temethetünk.
Az idén lesz száz éves az Alfa Romeo, de ilyen rosszul már rég nem ment a Fiat legjellegzetesebb márkájának. Sem a nehézkes 159/Brera/Spider trió, sem a kisebb modellek nem igazán népszerűek. A 147-es egyszerűen túl öreg, a MiTo pedig jócskán a várakozások alatt teljesít. Tavaly összesen 110 ezer autót sikerült eladni, ami csupán a fele a 2000-es eredménynek. A cégvezetés a Giuliettát még piacra engedi, viszont a márka további terveit áprilisig teljesen átalakítják. „Reálisnak kell lennünk azzal kapcsolatban, hogy az Alfa elé milyen célokat tűzünk, és ezek közül mi az, amit el is érhet. Nagyon kemény pályán játszik, hiszen a német prémium-márkák megszorongatása lenne a célja, ez azonban mindeddig nem sikerült.” – mondta a Fiat vezérigazgatója, Sergio Marchionne.
A Fiaton belül nemrég újracsoportosították a márkákat, az Alfa a Maserati és az Abarth mellé került. Ez egyes feltételezések szerint új műszaki lehetőségeket is jelent. Úgy tudjuk, felmerült, hogy a márka számára a Chrysler segítségével új, hátsókerék-hajtású padlólemezt készítsenek. Ez egyrészt javítana a márka presztízsén, hiszen nem a megszokott tucat-technikát kínálná jól-rosszul átöltöztetve, másrészt az Alfa így valóban közelebb kerülhetne sportos gyökereihez. Egy hátsókerekes Spider, kupé vagy középkategóriás szedán talán jobban felkeltené a jelenlegi BMW és Mercedes vásárlók figyelmét, akár Európában, akár a tengeren túl.
Marchionne szavai arra utalnak, hogy akár az Alfa Romeo márka eltűntetése is benne lehet a pakliban, ugyanúgy, ahogy még egy komoly próbálkozás a márka feltámasztására. A döntést alighanem a tavasszal bemutatkozó Giulietta fogadtatása is befolyásolja majd.