Már az idén élesben bizonyíthat a 911 GT3 R Hybrid: a Nürburgringen rendezett 24 órás viadalon próbálják ki először. Két év múlva azonban már Le Mans-ban is felbukkanhat, méghozzá gyári színekben.
A versenygép külsőre pontosan olyan, mint egy széria 911 GT3 R. A hátsó kerekeket is ugyanaz a négyliteres, 480 lóerős, hathengeres boxer hajtja. A különbséget néhány plusz alkatrész jelenti: két villanymotor, amelyek az első kerekekhez kapcsolódnak, illetve az autó lassulása közben energiát nyernek vissza, valamint az energiatároló egység az anyósülés helyén. Ez utóbbi egy lendkereket tartalmaz, amelyet a lassításkor visszanyert energiával pörgetnek fel akár 40 ezres percenkénti fordulatszámig is. Ebből a forgó mozgásból nyerik aztán vissza szükség esetén azt a többletenergiát, amelyet a két, összesen 164 lóerőt adó villanymotor révén az autó gyorsítására fordíthatnak. Ezt a pluszerőt 6-8 másodpercig szabadíthatja az útra a sofőr egy gomb megnyomásával.
Az elv ismerős lehet, az F1-ben már kipróbált KERS egy terjedelmesebb változatáról van szó, amely egy ilyen, jóval nehezebb versenyautóban is felhasználható. A rendszert a következő két évben elsősorban tesztelési szándékkal vetik be, de a 2012-es szezonban már Le Mans-ban szeretnék bevetni egy alaposan továbbfejlesztett változatát.