Néhány programsor átírása csodákat művel: a legerősebb XK változatnak ennyi kellett, hogy 30 km/h-t gyorsuljon.
Ehhez persze kell az ötliteres, kompresszoros motor 510 lóereje és az elektronikus tiltás, amely miatt az XKR alapállapotban 250 km/h-nál nem képes gyorsabban menni – akár az összes többi Jaguar vagy az Audik, BMW-k, Mercedesek és Lexusok többsége. Elvben a Jaguar kupéja persze sokkal gyorsabban is mehetne – megfelelő váltóáttételezéssel akár a 300 km/h-t is átléphetné – és most épp ennek a potenciálnak egy részét szabadították fel a mérnökök. A Speed Pack nevű csomaggal ugyanis 280 km/h-ra növelhető a tiltási határ, ami néhány gyakran autópályázó német tulajdonosnak és gyakori versenypálya-látogatónak nagy öröm lehet.
A nagyobb végsebesség persze új problémákat vet fel: az autónak a végsebesség közelében is stabilan irányíthatónak kell lennie, ami az eredeti beállítások mellett már nem kivitelezhető. Ezért át kellett programozni az aktív differenciálművet is, és a biztonság kedvéért nagyobb légterelőket kapott az autó. A sportcsomaghoz tartoznak még 20 hüvelykes alufelnik és néhány plusznyílás is a motorháztetőn.
Amíg a Jaguar a Ford része volt, vigyázni kellett, hogy véletlen se tévedjen az Aston Martin vadászterületére, de az új tulajdonos már nem ragaszkodik ehhez a feltételhez, így megerősíthetik a márka sportos arculatát. Az XKR Speed Pack megjelenése pontosan ebbe az irányba mutat: a Jaguarral így már nagyobb számot írhat a végsebesség rovatba, mint a legtöbb konkurens – csak a Porsche, a Ferrari és a Maserati autói hagyhatják ott az autobahnon, illetve a többi sportkocsi, amelyekbe egyáltalán nem kerül semmiféle sebességkorlátozás.