A bemutató előtt egy héttel nyilvánosságra került - igaz, nagyon gyenge minőségben - a kompakt CT 200h prospektusa, így a képek mellett néhány lényeges adat is kitudódott.
A tervezők lényegében megtartották az LF-Ch tanulmány arányait és jellegzetesebb vonásait, csak az autó elején és hátulján igazítottak: a lámpák formája és a hűtőmaszk kevésbé feltűnő a szériamodellen, sőt, az orr-rész kifejezetten az IS szedánt juttathatja az eszünkbe. Az összkép elég szokatlan, hogy a formaterv alapján is megvegyék néhányan az autót, de nem annyira jellegzetes, hogy tömegeket tántorítson el a vásárlástól.
A CT-nek persze nem a külseje az egyetlen ütőkártyája. A kompakt ötajtós a Toyota Priuséhoz hasonló hibrid hajtásláncot kap. Még a motor hengerűrtartalma is 1,8 liter maradt, és a prospektusból kimaradt a konkrét teljesítményre vonatkozó adat, viszont a négyhengeres benzinest VVT-i-ként emlegetik, azaz valószínű, hogy az Aurisból is ismert 147 lóerős motort és nem a Prius 99 lóerős Atkinson ciklusú motort építik a legkisebb Lexusba. Így viszont a CT összesen akár 180 lóerőnél is erősebb lehet, ha abból indulunk ki, hogy a Prius villanymotorja a gyári adat szerint 37 lóerőt tesz hozzá a rendszer teljesítményéhez.
Van néhány adat, amelyet azonban már nem kell találgatnunk. A prospektusból kiderül például, hogy a CT hossza 4,32 méter, a szélessége 1,765 méter, a magassága 1,43 méter, a tengelytávja pedig 2,6 méter. Lényegében tehát 10 centivel hosszabb az Aurisnál, de ez a többlet a túlnyúlásokból jön össze, hisz a tengelytáv azonos. Ráadásul a csomagtér sem nagyobb, mint a kompakt Toyotában: 345 literes, azaz 10 literrel kisebb. A különbség részben nyilván az akkumulátorok helyigényéből, részben a rosszabb helykihasználásból adódik, bár a prémiumszegmensben a csomagtartóméret is kevésbé érdekes szempont, mint egy árkategóriával lejjebb.
A CT az eddig felsorolt részleteken túl nagyrészt a megszokott tömeg-technikát hozza: keresztben álló orrmotorral, fronthajtással, MacPherson rendszerű első felfüggesztéssel érkezik, talán csak a hátsó, keresztlengőkaros futómű lóg ki a sorból: ez egy picivel talán igényesebb, mint az elterjedt csatolt hosszlengőkaros megoldás.
A Lexus elsősorban Európában szeretné sikerre vinni a CT-t, de egyáltalán nem lesz egyszerű dolga: a konkurensek itt a legerősebbek – a német luxusautó-gyártók mindegyike kínál valamiféle kompakt ötajtóst, általában sokkal szélesebb motorválasztékkal – és a dízelek mellett a hasonló fogyasztást ígérő hibrid hajtás vonzereje sem akkora, mint mondjuk Észak-Amerikában vagy a Távol-Keleten. A siker esélye persze attól függ, hogy milyen árat és milyen szolgáltatásokat kínál majd az új modellhez a Lexus.