A bemutató előtt egy héttel nyilvánosságra került - igaz, nagyon gyenge minőségben - a kompakt CT 200h prospektusa, így a képek mellett néhány lényeges adat is kitudódott.
A tervezők lényegében megtartották az LF-Ch tanulmány arányait és jellegzetesebb vonásait, csak az autó elején és hátulján igazítottak: a lámpák formája és a hűtőmaszk kevésbé feltűnő a szériamodellen, sőt, az orr-rész kifejezetten az IS szedánt juttathatja az eszünkbe. Az összkép elég szokatlan, hogy a formaterv alapján is megvegyék néhányan az autót, de nem annyira jellegzetes, hogy tömegeket tántorítson el a vásárlástól.
A CT-nek persze nem a külseje az egyetlen ütőkártyája. A kompakt ötajtós a Toyota Priuséhoz hasonló hibrid hajtásláncot kap. Még a motor hengerűrtartalma is 1,8 liter maradt, és a prospektusból kimaradt a konkrét teljesítményre vonatkozó adat, viszont a négyhengeres benzinest VVT-i-ként emlegetik, azaz valószínű, hogy az Aurisból is ismert 147 lóerős motort és nem a Prius 99 lóerős Atkinson ciklusú motort építik a legkisebb Lexusba. Így viszont a CT összesen akár 180 lóerőnél is erősebb lehet, ha abból indulunk ki, hogy a Prius villanymotorja a gyári adat szerint 37 lóerőt tesz hozzá a rendszer teljesítményéhez.
Van néhány adat, amelyet azonban már nem kell találgatnunk. A prospektusból kiderül például, hogy a CT hossza 4,32 méter, a szélessége 1,765 méter, a magassága 1,43 méter, a tengelytávja pedig 2,6 méter. Lényegében tehát 10 centivel hosszabb az Aurisnál, de ez a többlet a túlnyúlásokból jön össze, hisz a tengelytáv azonos. Ráadásul a csomagtér sem nagyobb, mint a kompakt Toyotában: 345 literes, azaz 10 literrel kisebb. A különbség részben nyilván az akkumulátorok helyigényéből, részben a rosszabb helykihasználásból adódik, bár a prémiumszegmensben a csomagtartóméret is kevésbé érdekes szempont, mint egy árkategóriával lejjebb.
A CT az eddig felsorolt részleteken túl nagyrészt a megszokott tömeg-technikát hozza: keresztben álló orrmotorral, fronthajtással, MacPherson rendszerű első felfüggesztéssel érkezik, talán csak a hátsó, keresztlengőkaros futómű lóg ki a sorból: ez egy picivel talán igényesebb, mint az elterjedt csatolt hosszlengőkaros megoldás.
A Lexus elsősorban Európában szeretné sikerre vinni a CT-t, de egyáltalán nem lesz egyszerű dolga: a konkurensek itt a legerősebbek – a német luxusautó-gyártók mindegyike kínál valamiféle kompakt ötajtóst, általában sokkal szélesebb motorválasztékkal – és a dízelek mellett a hasonló fogyasztást ígérő hibrid hajtás vonzereje sem akkora, mint mondjuk Észak-Amerikában vagy a Távol-Keleten. A siker esélye persze attól függ, hogy milyen árat és milyen szolgáltatásokat kínál majd az új modellhez a Lexus.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?

