Téma volt a Lexus a hét elején is, de egy hónappal ezelőtt már teleszórták a hátuljáról készült részletfotóval a különböző fórumokat. Eddig a butított minőségű brosúra egy-két fotójával kellet beérnünk, de a mai nappal itt van hivatalosan is, a gyár által kiadott sajtófotókon az új Lexus CT 200h – az első kompakt hibrid a prémium kategóriában.
A formaterv több-kevésbé megegyezik a 2009 végén Frankfurtban bemutatott LF-Ch koncepció autóval – természetesen a ténylegesen szériaprodukcióba szánt modellről elhagyták a fölöslegesen drága, valódi funkcióval nem rendelkező alkatrészeket.
A külső vonalak kialakításában két fő pillér köré építkeztek. Legyen összetéveszthetetlen: már kilométerekről, esetleg csak egy-egy ív vagy sarok megpillantásából szúrja ki az emberek szemét az új Lexus. Másrészről fontos szerepet kapott az aerodinamika, és a menetszélből adódó zaj csökkentése: luxusautót akartak létrehozni, ami nem lehet elég kényelmes, ha nem tud hangtalanul suhanni.
A belső térben uralkodik a fekete szín, bőr vagy épp műanyag felületeken – ezeket alumínium betétek szakítják meg néhol. Fölül egy húsz centi széles multi funkciós LCD kijelző helyezkedik el: oda vetül a navigáció, a parkolás segítő, és még sok egyéb hasznos funkció képe. A műszerfalon pedig a szokásos információkat látja a sofőr – mint aktuális sebesség, sport-normal-economy beállítás, akku töltöttség, hátralevő kilométerek száma az összes bevethető energiaforrással, satöbbi.
Amint az várható volt, a kompakt Lexust 1.8 literes VVT-i benzinmotor hajtja ECVT váltón keresztül, melyet a Toyotától származó Hybrid Synergy Drive technológiát használó villanymotor egészíti ki. A Priuséhoz hasonlatos 134 lóerőről szólnak a találgatások – ezen a ponton nem mondott többet a Lexus.
A prémium hibrid kizárólag elektromos hajtásra is képes lesz, ha a forgalom ritmusa épp úgy kívánja. Ilyenkor, maximális akkumulátor töltöttségi szint mellett szűk két kilométernyi utat képes megtenni egészen hangtalanul; feltéve, hogy nem növeljük 45 km/h fölé a sebességünket. A teljesen elektromos üzemmód mellett Eco, Normal és Sport beállítások közül választhat a sofőr. Előbbi kettőben főleg a kényelem és a takarékosság, utóbbiban a dinamikus gyorsulás kapott főszerepet. Ami a CO2 kibocsátást illeti, a kategória legjobbjának jósolják a CT200h-t.
A kompakt dizájn ellenére tágas belsőről beszélnek a média anyagok. 2600 mm-es a tengelytáv, rengeteg szabad helye lesz a sofőrnek. A csomagtartó 345 literes, mely a hátsó üléssor ledöntésével 700-ra bővíthető. Élő bemutató a Genfi Autóshow-n.