Picike motorja ellenére épp olyan gyors a britek tanulmány-sportkocsija, mint a V6-os szériamodell. A trükk persze itt is a hibrid hajtás: az apró benzinmotor csak az akkumulátorok utántöltésére való.
A Lotus is a szokásos módszerhez nyúlt, amikor az Evora hibrid változatát fejleszteni kezdte. Két villanymotort építettek a típusba, amelyek a hátsó kerekeket hajtják. A maximális összteljesítményük 204 lóerő, a csúcsnyomatékuk pedig 400 Nm, így akár 4 másodperc alatt felrántják a könnyű sportkocsit 96 km/h-ra. Az akkumulátorok kapacitása persze viszonylag rövid távra elegendő: legfeljebb 56 kilométer tehető meg tisztán villamos üzemben, és nyilván még ennél is kevesebb, ha gyakran használják ki az autó kiváló gyorsulóképességét. A villamos energia fogytával jut szerephez a Lotus szupertakarékos, 1,2 literes háromhengerese, amely ugyan csak 47 lóerős, viszont 480 kilométerre növeli a sportkocsival megtehető távolságot. Az autóba hétsebességes, kézzel is kapcsolható automata váltót építenek, amely a sofőr választása szerint működhet sportos vagy takarékos kapcsolási profillal.
Az elektromos hajtáslánc persze nem ad olyan vérpezsdítő hangokat, mint egy jól hangolt benzinmotor, de a tervezők ezen is megpróbáltak segíteni: a HALOsonic fantázianevű hangrendszer az autón kívül és belül egyaránt képes utánozni egy benzines modell hangjait, ami nem csak a hangulat megteremtésére jó, de a közlekedés többi résztvevőjét is tájékoztatja róla, hogy valami közeledik.
Mindez persze még csak kísérlet: a Lotus az Evora szériaváltozatánál egyelőre marad a Toyota V6-osánál, de látszik, hogy komolyan foglalkoznak a hibrid-fejlesztéssel – és nem csak a saját hasznukra. A Lotus bevételei egy jelentős részét azzal szerzi, hogy más gyártóknak ad el kész technológiát, így az is elképzelhető, hogy a jövőben más autógyárak modelljeiben bukkan majd fel a britek benzin-elektromos hajtáslánca.