Miközben az autógyárakat dollármilliárdos segélyekkel támogatják a kormányok, hogy túléljék a válságot, az igazán értékes klasszikus autók ára töretlenül növekszik. Ezek vásárlóit nem kell roncsprémiummal buzdítani, hogy egymillió dollár fölé licitálják egy-egy olasz szépség árát.
A múlt heti floridai aukción, amelyet a klasszikus autókra specializálódott RM Auctions cég rendezett, három negyven év körüli Ferrarit ütöttek le hétszámjegyű áron. Ebben a kategóriában igen fontos, hogy visszakövethető legyen az adott autó története, és jelentős értéknövelő tényező, ha híres személyiségek hajtották a gépet valaha. Az 1972-es kanárisárga Daytona Spyder például Edsel Ford, a legendás Henry Ford dédunokájának tulajdonában volt régebben. Az autó most 1 017 500 dollárért cserélt gazdát.
Az alumíniumkarosszériás, rozsdaszínű 1967-es 275 GTB/4-et a háromszoros Le Mans-i győztes Luigi Chinetti vásárolta meg újonnan, ráadásul ezt a példányt állították ki a New York Auto Show-n a gyártási évében. Mégsem ez az autó bizonyult a legértékesebbnek, hanem az ugyanennyi idős, viszont acélkarosszériás sárga testvére, amelyért 1 650 000 dollárt kellett kifizetnie boldog új tulajdonosának.