Ferrariba kell a kézi váltó
Bár lassabb és több figyelmet igényel, mint a dupla kuplungos, a Ferrari vásárlói ragaszkodnak a hagyományos manuális váltóhoz, így most megkapják.
Most a California típusba kerül egy hagyományos hatsebességes szerkezet, amelyet eddig csak hétfokozatú, dupla kuplungos, kézzel is kapcsolható automatával szállítottak. A kéz és a kuplungpedált nyomkodó láb persze lassabb, mint a gép, ami nagyjából 0,2-0,3 másodperc többletkapcsolási időt jelent – ennek köszönhetően a 0-ról 100 km/h-ra gyorsulás ideje is megnő valamelyest, 4-ről 4,2 másodpercre. Ennek ellenére értjük azokat, akik a régi megoldáshoz ragaszkodnak: számukra a vezetés élvezetének része, hogy birkóznak a váltóval és a kuplunggal is, ezt pedig nem pótolja a váltófülek pöckölése a kormány mögött.
A többségnek persze megfelel az automata: állítólag tíz vásárlóból egy kéri manuális váltóval a Californiát, de a mai világban ez a néhány száz vevő is van annyira fontos az olaszoknak, hogy rászánják magukat a kéziváltós kivitel elkészítésére – annál is inkább, mert a kérdéses alkatrész már létezett a Maserati egyes típusaihoz.