Mind az ötszáz autó elkelt volna csak Nagy-Britanniában, pedig a kereskedők is az újságokból értesültek a Focus RS erősebb különkiadásának létezéséről.
A Ford néhány nappal előbbre hozta a koromfekete, limitált búcsúmodell bemutatását az eredeti menetrendhez képest, így még a márkakereskedőket sem tájékoztatták megfelelően. Ebből állítólag adódott némi kavarodás, de végül felvették a vásárlók előrendeléseit: 12 óra leforgása alatt elkelt mind az 500 példány – amelyek közül hatot állítólag Magyarország kap meg – annak ellenére, hogy még a végleges ár is ismeretlen. A 305 helyett 350 lóerős RS500-ashoz így már csak másodkézből lehet majd hozzájutni, vélhetően az eredeti áránál jóval magasabb összegért. A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy a Ford a Focus RS búcsúztatására szánta az ötszázas sorozatot, így újonnan elvben már senki nem juthat hozzá az eddigi leggyorsabb Focushoz, hacsak nem talál egyet valami spekulánsnál, csillagászati áron.
A Ford rövidesen Európában is bevezeti a Focus harmadik generációját, ez azonban azt is jelenti, hogy a korábbi modellen alapuló RS nyugdíjazása elkerülhetetlen. Ráadásul nem várható hasonló sportváltozat a közeli jövőben: legkorábban három-négy év múlva érkezhet az utód, már ha a Ford hű marad eddigi fejlesztési gyakorlatához.