Megfiatalodott az Audi TT
Elérkezett a TT számára is a frissítés ideje. Mit mást tehettek volna az ingolstadtiak, behúzták a karácsonyfaégőket a fényszórók alá, kitágították a légbeömlőket és átküllőzték a hűtőrácsot.
A legerősebb motorjukat, a 3,2 literes hathengerest, törölték a programból. Cserébe megerősítették a kétliteres TFSI-t, így most már 211 lóerőt teljesít, combos 350 Nm-rel párosítva. Ezt a motort a Golf GTI-ből már ismerhetjük, nem számít igazi újdonságnak. A trendnek megfelelően a fogyasztáscsökkentést hangsúlyozzák a gyáriak, amelyet a szabványos mérés szerint 7,7-ről 6,6 literre sikerült lefaragni, de hogy ez a hétköznapi forgalomban tapasztalható adatokat mennyiben módosítja, az más kérdés. Mindenesetre 5,6 másodperces gyorsulást ígérnek az összkerékhajtású, duplakuplungos váltós változattal.
A modellfrissítéssel egyidejűleg az ökoterror irányába - vagy éppen ellenirányába? - is lépéseket tett az Audi: a takarékos vezetési stílusra vezetéstechnikai tanácsokkal ösztönzi a sofőrt a járműelektronika. Egyelőre szerencsére csak sebességváltási javaslatokkal zaklat a fedélzeti számítógép. Állítólag valamilyen rekuperációs rendszert is beépítenek a TT-be, amely lassításkor képes visszanyerni valamennyit a mozgási energiából, de pontosabb információink erről még nincsenek.
A győri Audi-alkalmazottak csak remélhetik, hogy a ráncfelvarrás meghozza a várt sikert, hiszen tavaly közel a felére esett vissza a kereslet a Magyarországon gyártott kis prémiumautók iránt. Emiatt eddig 250 alkalmazottat bocsátott el az Audi Hungária.