A Seat legsportosabb egyterűje a versenypályán már többszörösen bizonyított, a JE Design pedig épp erre épít: úgy alakították át a Leon Cupra R-t, hogy messziről akár versenyautónak is nézhetnénk.
19 hüvelykes, vörösre festett alufelnijein és 235/35-ös gumijain, szinte az aszfaltot érő kötényezésével, négy kipufogóvégével és hatalmas hátsó szárnyával valószínűleg a legfeltűnőbb utcai Seat, amit eddig készítettek. Ehhez járul még a metálszürke fényezés vörös mintázattal, és a belső tér szürkeségét megtörő vörös mintázat.
Mindez persze lehetne üres feltűnősködés, de csak részben az: a 40 mm-es hasmagasság-csökkentésnek alighanem a fele is elég lenne, viszont a kétliteres turbómotor némi tuning után 330 lóerőt és 420 Nm-es csúcsnyomatékot ad le, ami a gyári beállításokkal valószínűleg már veszélyesen instabillá tenné az autót a 268 km/h-s végsebesség környezetében. A Cupra így is 5,8 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, ami egy fronthajtású modelltől egyáltalán nem rossz eredmény.
A JE Design Leonja aligha lesz tömegcikk, de az az érzésünk, Németországban azért akad elég megszállott Seat tulajdonos, aki pont így szabatná át az autóját.