Bár kézzelfogható termék még mindig nincs, a GM minden energiájával igyekszik melegen tartani a Volt témát – ha másképp nem megy, újabb változatokat kreálnak.
A pekingi Auto China kiállításra most egy nagydarab karosszériába csomagolták az ismerős hajtásláncot – nevezzük az egyértelműség kedvéért konnektoros hibridnek, bár a hivatalos GM marketingrizsában még mindig kiterjesztett hatótávolságú villanyautóként szerepel. Ha a forma ismerős lenne valakinek, az nem teljesen véletlen: nemrég láthattunk egy tanulmányt Chevrolet Orlando néven, az MPV5 erre emlékeztet roppant mód. Az autó orrát és a lámpáit persze a Volt témának megfelelően szabták át, hogy mindenki azonnal felismerje a két autó közti közös pontokat.
A tanulmány egyébként csak látszólag nagy, a hossza csupán 4,585 méter, azaz nem hosszabb egy kompakt szedánnál, inkább az 1,871 méteres szélesség és az 1,612 méteres magasság láttatja testesnek. A Volt prototípusánál persze nagyobb: a csomagtere használható méretű – bő 860 litert ír a sajtóanyag – és az utastérbe sem lóg be a T alakú akkumulátor, így négy helyett öt fő utazhat belül. Mondhatjuk, hogy ez az a méret, ahol már nem zavaró a komplikált hajtáslánc terebélyes mérete.
A hajtást ezúttal egy 152 lóerős villanymotorra bízták, amely a maga 370 Nm-ével elfogadható dinamikát ígér. Elvben tisztán elektromos üzemben 50 kilométerre elegendő az akkucsomag 16 kWh-s kapacitása, de az 1,4 literes benzinmotor a lemerülés után is biztosítja a haladáshoz szükséges elektromos energiát, így az MPV5-tel jó esetben akár 482 km is megtehető két tankolás között. Az autó 160 km/h-s végsebessége is elfogadható érték – ennél többre Észak-Amerikában biztosan nem lesz szükség, és Európában is csak a német autópályák egyes szakaszain lehet gyorsabban haladni a szabályok szerint.
Papíron talán ez az első, használhatónak látszó Volt-változat, és ha a GM sikeressé akarja tenni az elektromos-benzines autó koncepcióját, akkor ezt az irányt érdemes követnie.