Togliattiban már ott süvölt a változás szele: megtanulták a modellfrissítés fogalmát, igaz, vagy harminc évet késtek vele.
Az örök életű Lada Niván próbáltak javítani az orosz tervezők, bár a forma frissítésével csupán két új első indexbura kifejlesztéséig jutottak. Kétségtelenül mutatós darabok, de az új tükörházakkal együtt sem bizonyultak elegendőnek, hogy észlelhető változást eredményezzenek a Niva megjelenésében. Ezenkívül módosítottak a fékrendszeren és a futómű hangolásán is, igaz, arról nincs hír, hogy ettől javult-e a Niva aszfalton mutatott úttartása. Belül felújított műszerekkel és kényelmesebb ülésekkel próbál vonzóbbnak mutatkozni az 1977-ben bemutatott modellnél.
A fejlesztések ellenére a Lada kénytelen lemondani jó néhány európai ország még megmaradt piacáról: ahol a szén-dioxid-kibocsátás, azaz áttételesen a fogyasztás után adóztatják az új autókat, ott a Niva gyakorlatilag eladhatatlanná vált, hisz eddig is az volt a fő vonzereje, hogy komoly terepjáró képességeket kínált egy Land Rover vagy egy Toyota Land Cruiser árának töredékéért. Az azonban beláthatatlan, hogy az öreg orosz terepjáró meddig marad gyártásban, hiszen Oroszországban és környékén jelenleg sincsen valódi alternatívája.