Tetőablakkal a Pikes Peakre
Nagy tettre készül Antal Krisztián. Benevezett a Pikes Peak hegyiversenyre. Jövő héten fel kell tennie az autót a hajóra, hogy odaérjen a június 27-i felfutóra, de még a motor sincs kész.
Krisztián gokartosként kezdte mintegy húsz éve, és a Formula-1 volt a célja. Kezdőként határtalan leleményességgel, lehetetlent nem ismerve küzdötte fel magát az Astra-kupán át amerikai pályaversenyekre, de be kellett látnia, hogy a nagy célhoz kevés a lelkesedés, pénz is kell.
Ha a Formula-1 nem is jött össze, a Pikes Peaken ott lesz a borsodnádasdi srác. Eredetileg úgy tervezte, hogy nulláról épített, összkerékhajtású, nyitott kerekes autóval indul, de az idő szűke és a korlátozott anyagi lehetőségek miatt végül egy átépített Toyota Celicával áll rajthoz.
Olyan álom ez, amiért sokan tettek fel mindent egy lapra. Ami a túraversenyeknél a Le Mans, az a Pikes Peak a hegyi felfutók között. 2800 méter magasságból indul és 4300 méterre kígyózik fel a 156 kanyarból álló, vegyesen aszfalt és murva borítású pálya, amely egy káprázatos nemzeti parkon vezet keresztül, és az év 51 hetében normál közútként szolgál. Nincs bukótér, sok helyen még szalagkorlát sem - hibázni nem lehet. Ennek ellenére viszonylag nyitott a verseny. Ha kezdőket nem is engednek indulni, nem kell Formula-1-hez hasonló szuperlicenc, kisebb kategóriákba megfelelő versenytapasztalat birtokában be lehet nevezni.
A Celicával Krisztián a kétkerék-hajtású osztályban indul. Ebben a kategóriában állította fel tavaly Rhys Millen drift-világbajnok a legjobb időt egy Hyundai Genesis Coupéval.
A Toyota sajnos nem kelt olyan benyomást, mintha komoly ellenfél lenne. Lehet, hogy csak még nem készült el, de az inkább csinos, mint masszív alufelnik alatt még szériának tűnő fékek virítanak. Ezek állítólag le lesznek cserélve, de csodával határos lenne, ha a jelenlegi állapotból ütőképes autót faragnának egy hét alatt. A motoron még dolgoznak a műhelyben – állítólag 450 lóerőre húzzák fel a Celica GTS motorját egy turbóval –, a váltóba egy Quaife diffi kerül, a futómű az állítható magasság érdekében légrugós. Nagyjából ennyi a műszaki arzenál a kötelező biztonsági felszerelésen kívül. Hazai szinten is látni ennél igényesebben megépített autókat – még a gyári tetőablak is megmaradt a tetőlemezben.
Lehet, hogy az idő szorítása miatt kényszerült Krisztián a döntésre, hogy ezzel az autóval vágjon neki élete nagy kihívásának, de a tavalyi pályabejárás óta eltelt egy évet kihasználva, valószínűleg szerencsésebb lett volna egy kidolgozottabb konstrukciót megvalósítani, és kiadósan tesztelni a megmérettetés előtt. Ettől függetlenül nagy dolog, hogy ott lesz egy magyar a világ egyik leghíresebb versenyén – sok sikert kívánunk neki.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Baleset történt a Flórián téri felújításon, fél Budapest elesett
Az sem járt jobban, aki az M3-as autópálya környékén szeretné megközelíteni a fővárost.
- Hírek
Ősztől nemcsak a gyomrodat, hanem a villanyautódat is töltheted a KFC-nél
Az áramot nem kosárban adják.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Közélet
Külföldi nyaralásra kötöttem biztosítást, de itthon égett ki az autóm
A biztosító nem akar fizetni, érdemes perelni?
- Hírek
A Mercedes már dolgozik az AMG ONE utódján
Erre utal egy sejtelmes kép, valamint iparági források is.
- Hírek
Most tied lehet az egyik legritkább Mazda MX-5
Csak az Egyesült Királyságig kell érte menned.
- Hírek
Ennél menőbben nem lehet megünnepelni a Porsche 912 hatvanadik születésnapját
A magyar KAMManufaktur kitett magáért.
- Hírek
Íme az uniós terv a feltápászkodásra, Magyarországnak is jó lehet
Uniós hátszelet kaphat az akkumulátorgyártás.
- Hírek
Új elektromos modelljéről tett közzé fotókat a Mercedes
Az elektromos SUV még álcázva futja a tesztköröket, de a lényeg már látszik.
- Hírek
Javítják a burkolatot, sávzárásra kell számítani az M0-son
A halásztelki csomópont térségében, az M1-es autópálya irányába.
- Hírek
Nem lehet leszoktatni az embereket az autózásról, ezt már a környezetvédők is látják
Meglepő mondás a fő környezetvédőtől. Kérjük vissza a szedánokat!
- Közélet
A gatyáját is kifizette olvasónk, pedig ha OT rendszám, akkor kedvezményes biztosítás!
Az OT plakett kiváltásával automatikusan jár a kedvezményes KGFB is. Csak az időzítés nem mindegy.
- Tesztek
Joggal lehetett volna az Év AutójaTeszt: KIA EV3 Long Range Earth Plus
Tisztességes valós hatótávjával máris felfelé lóg ki a sorból, és ez nem minden.
- Hírek
Külön sávot kapnak a telekocsik és buszok a párizsi körgyűrűn
Csak a hétköznapi csúcsidőkben.
- Hírek
Trump vámjai miatt akár 4,5 millió forintos áremelkedés jöhet az amerikai autópiacon
A vámok emelése kéz a kézben jár az árak emelkedésével, amely az autóiparban járhat a legsúlyosabb következményekkel.
- Hírek
Magyarországra érkezik a Chery második modellje, pedig még az elsőt sem láttuk
A Tiggo 7 és a Tiggo 8 az idei év második feltől lesz kapható.
- Tesztek
Az egyik Yaris széttép, a másik meg ritkább, mint egy Bugatti
Bő 20 évvel ezelőtt is volt turbós Toyota Yaris, de az nem volt annyira brutális, mint napjainkban.
- Hírek
Extra pénzért árulna utólag aktiválható hatótávot a Rivian
Ez úgy lehetséges, hogy a Large+ akkumulátor teljesen megegyezik a Max változattal, ám előbbi kapacitását szoftveresen korlátozták.
- Hírek
Másfél milliárd eurós hátbaszúrást kapott a Maserati
Et tu, mi fili, Stellantis?
- Hírek
Minden negyedik ellopott autó Toyota Land Cruiser volt Japánban
A tízes toplistán csak Toyoták és Lexusok vannak.
- Tesztek
Jönnek a fiatalok, de a V12 örökBemutató: Rolls-Royce Ghost és Cullinan Series II
