A hagyományos 1,4 literes benzinmotor csak átmeneti megoldás, a GM kisebb, takarékosabb és csendesebb megoldásokat keres.
Lényegében teljesen mindegy, hogy egy ilyen konnektoros hibridben milyen módszerrel termelik az áramot, ha egyszer kiapadt az akkumulátor. Bedobhatnak egy üzemanyagcella-csomagot és egy hidrogéntartályt, ami eleve villamos energiát termel vagy bármit, ami képes megforgatni a generátort, a gőzmotortól a mókuskeréken át a gázturbináig. A GM egyelőre egy kész megoldáshoz nyúlt: a Voltba egy olcsó 1,4 literes négyhengerest építettek, ami milliószám készül például alapkivitelű Opel Astrákhoz. Ez azonban korántsem ideális megoldás, hiszen itt inkább egy jó stabilmotorra van szükség, mint autóhajtásra alkalmas benzinesre.
A GM fejlesztői már keresgélik a jó megoldást: olyan motor volna jó, amely kisebb, csendesebb és takarékosabb, viszont lényegtelen, hogy mennyire rugalmas, nyomatékos vagy kulturált működésű. Így aztán előkerült egy csomó olyan lehetőség, amelyekről az autótervezők már évtizedekkel ezelőtt lemondtak. Az egyik ilyen a Wankel motor, amelyet már csak a Mazda tart életben, viszont pici, csendes, és állandó fordulatszámon használva talán még gazdaságossá is tehető. Ezen kívül felmerült még egy kis kéthengeres benzinmotor beépítésének lehetősége és persze egy nagyon takarékos dízelé is.
Egyelőre persze nem a hatótávnövelő eszköz okozza a legnagyobb fejfájást a Volttal kapcsolatban, hanem a Li-ion akkumulátor ára: egyelőre drágább egy ilyen 16 kWh kapacitású csomag, mint az autó összes többi alkatrésze együttvéve, és amíg nem sikerül ezen változtatni, a konnektoros csoda biztosan nem lehet elfogadható alternatívája a régimódi, egymotoros járműveknek, akármilyen tiszta vagy takarékos.