Tesztelik a 2012-es Zafirát

2010.06.03. 17:38

Ha a pepita fóliával valóban a 2012-es autó végleges lemezeit vonták be, nem számíthatunk forradalmi változásokra a Zafira harmadik generációjánál. Kicsit előrébb húzták a szélvédő alját, megtörték a leghátsó oldalablak alsó vonalát és oldalról megvasalták a kerékíveket az aktuális trendnek megfelelően.

Persze, ez egy családi egyterű, ebben a kategóriában nem biztos, hogy beválnak a merész formatervek. De ha a Merivánál elég bátrak voltak a szekrényajtós megoldáshoz és az Insigniánál sem ragaszkodtak a konzervatív formavilághoz, a Zafiránál is szívesen láttunk volna valami friss ötletet. Lehet, hogy ott kell keresni az okot, hogy a VW Touran a legerősebb konkurens, ezért nem akarták az Opelnél túlfeszíteni a húrt. Rászabták hát az aktuális hűtőrácsot, kicsit lehúzták a tetővonalat, így beleillik majd az egyterű is a márka egyre dinamikusabb arculatába.

Mivel az Astra padlólemezére épül az új Zafira is, a motorok terén első nekifutásra valószínűleg a bevált palettáról fognak válogatni Rüsselsheimben. Ha az 1,4-es szívó benzinest nem is szerelik be a felhizlalt karosszériába, 1,6-tól 2 literig turbós, illetve szívó változatokkal biztos találkozunk majd az egyterűben, és valószínű, hogy az 1,3-as, 1,7-es és 1,9-es dízelek is elérhetőek lesznek, bekerülnek a választékba. Ha kitartanak az Opelnél az ecoflex stratégia mellett, továbbra is tankolhatunk majd gázt a Zafirába.

Nem engedhetik meg maguknak Rüsselsheimben, hogy bármelyik fejlesztésük sikertelen legyen, hiszen még mindig bizonytalan a német márka jövője. Ezért feltehetően gőzerővel dolgoznak a Zafirán, hogy időben elkészüljön az őszi Párizsi Autószalonra.