A franciák ismét jó ritmusérzékkel csapnak le egy döglődő márkára: a Nissan, a Samsung, a Dacia és a Lada után a Ssangyong részvényeiből is bevásárolnának.
A terepjáróiról és Mercedes-alapú luxusautóiról ismert koreai márka január óta áll csődeljárás alatt, és úgy tűnik, ha valaki nem veszi meg rövid időn belül, elkerülhetetlenné válik a felszámolás. A Renault mellett még legalább öt másik érdeklődő van, köztük az indiai Mahindra és több, más iparágakban vagy egyszerűen befektetésekben érdekelt vállalkozás. A Ssangyong számára nyilván egy szakmai befektető jelentene nagyobb biztonságot, hiszen hosszabb távon is garantálhatná a cég túlélését.
A jelentkezők közt szereplő két autógyártó a Renault-tól és a Mahindrától azonban teljesen eltérő okokból próbálja megszerezni a koreai cég irányítását. A Mahindra számára a sajátjánál korszerűbb terepjáró-kínálat jelentheti az elsődleges vonzerőt: az indiaiak az exportpiacokon eddig nem tudtak labdába rúgni, viszont a Ssangyong fejlesztési részlegével és viszonylag korszerű modelljeivel továbbléphetnének. A Renault ugyanakkor fejlett terepjáró-technikával rendelkezik a Nissan révén, így valószínű, hogy a koreai autógyárat inkább a piaci részesedés és a gyártókapacitás kedvéért vásárolná meg.
Bár a Ssangyong jócskán túljutott már a tönk szélén, berendezései, gyárai és szellemi tulajdona még mindig jelentős értékek: a Mahindra állítólag kb. 500 millió dollárt ajánlott, ami az elemzők szerint közel van a cég reális értékéhez.