A japánok lényegében kivonultak a sportkocsigyártók mezőnyéből, de úgy tűnik, ez az állapot átmeneti.
A Honda közelmúltban beadott japán szabadalmi kérelmei alapján indult meg a spekuláció, amely szerint jön egy új élményautó az S2000-es megüresedett helyére. Az új modell nem is emlékeztet a jellegzetes elődre, hosszanti orrmotor helyett keresztben álló középmotor kerül bele, és ha igaz, a költséghatékonyság jegyében annyi alkatrészt használnak fel a tervezésnél már meglevő autókból, amennyit csak lehet. Az S2000-es még olyan modellekkel próbált versenyre kelni bemutatása idején, mint a Porsche Boxster vagy a BMW Z roadsterei, de a következő sport-Honda kisebb lesz, és nagyobb mennyiségben készül majd, ha igaz, árfekvése alapján a Mazda MX-5 konkurense lehet.
Az S2000 nyugdíjazásával és az NSX-utód fejlesztésének leállításával a Honda azt az érzést keltette, hogy a továbbiakban nem kívánja kiszolgálni azokat a volt vásárlóit, akik sportos modellekért keresték fel a márkakereskedéseket. Ez azonban túl nagy luxus volna: a Hondának is kellenek sportos, feltűnő modellek, és ehhez a szerephez a CR-Z egyértelműen kevés, ahogy a Civic Type-R is. Így megpróbálnak készíteni valamit, ami jót tesz a márkaarculatnak, de van rá esély, hogy eközben nyereséget hoz.