Nyilvánvaló, hogy részletesen elemezték a hibákat a Peugeotnál, miután a Le Mans-i 24 órás versenyen mind a négy autójuk letérdelt, pedig fölényes győzelemre készültek. Bevallották, amit eddig is sejtettünk: három autóval ugyanaz a hiba végzett.
Az első kieső nem futott annyit, hogy előjöhessen a motorprobléma, annál a lengőkar rögzítése szakadt le a szénszálas szerkezetről két és fél óra versenyzés után. Ezt a hármas rajtszámú Peugeot-t a tavalyi győztes autó szerkezeti elemeiből rakták össze, így lényegében anyagfáradásról beszélhetünk. Előfordul az ilyen balszerencse, kompozit anyagoknál nehezen fedezhető fel egy-egy sérülés, és ha a vázról szakad le egy darabka, az bizony javíthatatlan meghibásodásnak számít.
Három autója maradt viszont még a Peugeot-nak, amelyek a verseny késői szakaszában estek ki sorban egymás után. Annyit tudtunk eddig is, hogy a motorok adták meg magukat - mint kiderült, a hajtórúd meghibásodása miatt. Lényegében alulméretezték az alkatrészt, de az eddigi versenyek során nem derült ki a probléma, mert soha nem voltak még olyan ideális versenykörülmények, mint az idei 24 óráson. A hűvös idő, a töltőlevegő-hűtő csekélyebb elszennyeződése, és a tapadós pálya miatti nagy tempó kombinációja által több levegőt tudott szállítani a motorba a turbófeltöltő. Így nagyobb csúcsnyomás jött létre az égéstérben, ami már túllépte a hajtórudak tűréshatárát.
Ez azt jelenti, hogy közvetetten az Audik hajszolták a halálba a Peugeot-kat. Ha nem loholnak a nyakukban, elég lett volna lassabb köridőket futniuk, amivel jelentősen nőtt volna a túlélési esélyük.
Tulajdonképpen kalapot kell emelnünk a Peugeot előtt. Erről szólnak a 24 órás versenyek, hogy a technika határait feszegetik. Kicsit túlfeszítették a húrt, mert a kelleténél pár órával hamarabb köszönt el a motor, de ha nem élezik ki ennyire, lehet, hogy nem az első helyekről estek volna ki, hanem a középmezőnyből. Bízhatunk benne, hogy jövőre újra próbálkoznak, és ismét megszorongatják az Audit, ezzel izgalmassá téve a világ egyik legpatinásabb autóversenyét.