Nyilvánvaló, hogy részletesen elemezték a hibákat a Peugeotnál, miután a Le Mans-i 24 órás versenyen mind a négy autójuk letérdelt, pedig fölényes győzelemre készültek. Bevallották, amit eddig is sejtettünk: három autóval ugyanaz a hiba végzett.

Az első kieső nem futott annyit, hogy előjöhessen a motorprobléma, annál a lengőkar rögzítése szakadt le a szénszálas szerkezetről két és fél óra versenyzés után. Ezt a hármas rajtszámú Peugeot-t a tavalyi győztes autó szerkezeti elemeiből rakták össze, így lényegében anyagfáradásról beszélhetünk. Előfordul az ilyen balszerencse, kompozit anyagoknál nehezen fedezhető fel egy-egy sérülés, és ha a vázról szakad le egy darabka, az bizony javíthatatlan meghibásodásnak számít.
Három autója maradt viszont még a Peugeot-nak, amelyek a verseny késői szakaszában estek ki sorban egymás után. Annyit tudtunk eddig is, hogy a motorok adták meg magukat - mint kiderült, a hajtórúd meghibásodása miatt. Lényegében alulméretezték az alkatrészt, de az eddigi versenyek során nem derült ki a probléma, mert soha nem voltak még olyan ideális versenykörülmények, mint az idei 24 óráson. A hűvös idő, a töltőlevegő-hűtő csekélyebb elszennyeződése, és a tapadós pálya miatti nagy tempó kombinációja által több levegőt tudott szállítani a motorba a turbófeltöltő. Így nagyobb csúcsnyomás jött létre az égéstérben, ami már túllépte a hajtórudak tűréshatárát.
Ez azt jelenti, hogy közvetetten az Audik hajszolták a halálba a Peugeot-kat. Ha nem loholnak a nyakukban, elég lett volna lassabb köridőket futniuk, amivel jelentősen nőtt volna a túlélési esélyük.
Tulajdonképpen kalapot kell emelnünk a Peugeot előtt. Erről szólnak a 24 órás versenyek, hogy a technika határait feszegetik. Kicsit túlfeszítették a húrt, mert a kelleténél pár órával hamarabb köszönt el a motor, de ha nem élezik ki ennyire, lehet, hogy nem az első helyekről estek volna ki, hanem a középmezőnyből. Bízhatunk benne, hogy jövőre újra próbálkoznak, és ismét megszorongatják az Audit, ezzel izgalmassá téve a világ egyik legpatinásabb autóversenyét.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
