Jobb helyet nem is találhattak volna a vadonatúj XJ Sentinel bemutatójának, mint a moszkvai nemzetközi autókiállítást - a páncélozott négyajtós célközönségének jelentős része feltehetően a szovjet utódállamokban található.
Nem kevés anyaggal erősítették meg a nyújtott tengelytávú XJ-t a Jaguarnál, hogy elérjék a géppisztolysorozatok és bombamerényletek ellen is védelmet nyújtó B7-es védelmi szintet: mintegy 3300 kilóra nőtt a súlya az elegáns ferdehátúnak. Mivel a 385 lóerős V8-as széria szívómotoron nem változtattak, kissé ellustult a nagymacska: közel 10 másodpercre van szüksége, hogy elérje a százas tempót.
A futómű módosítását azonban nem lehetett megkerülni a tetemes súlynövekedés után - átalakított lengéscsillapítókat, és természetesen komolyabb féket szereltek a Sentinelre, hogy a közel 200 km/h-s végsebességről is biztonságosan meg tudjon állni.
Az árát még nem közölték az angolok - hasonló kategóriájú Mercedesek két-háromszázezer euróba kerülnek -, de akinek ilyen jellegű védelemre van szüksége, eleget szokott tudni áldozni a biztonságára.