Az Auris után a Yaris is megkapja a Toyota benzin-elektromos hajtásláncát, így a Honda Jazz hibrid nem lesz sokáig egyedül.
Több forrásból szinte egyszerre hallottunk a Toyota terveiről: a hibrid hajtású kisautó gyártása várhatóan jövő áprilisban indul majd a japán gyártó francia üzemében, a benzines és dízel Yarisok mellett. A Toyotánál egyértelműen abban reménykednek, hogy az Auris és a Yaris hibrid változataival Európában is elterjeszthetik a hibrid hajtást, amit eddig a dízelmotorok alacsony fogyasztása és a hibridek viszonylag magas ára vetett vissza a kontinensen.
A Toyota helyi szakemberei az Auris Hybrid bemutatóján is elkotyogtak néhány részinformációt. Így kiderült, hogy az eggyel kisebb modell – azaz a Yaris – hibrid kivitelét még az idén ősszel leleplezik. Az is kiderült, hogy a Prius 1,8 literes motorját nagynak találták a kiskocsihoz, ezért egy vadiúj, alighanem szintén Atkinson ciklus szerint működő 1,5 literes négyhengerest terveztek hozzá. Ez valószínűleg ugyanúgy fogyasztásra lesz optimalizálva, mint a nagyobb változat, azaz 70-75 lóerőnél aligha lesz erősebb.
Egyelőre nem tudni, hogy a hibrid hajtás mennyit vesz el a Yaris használati értékéből – ez elsősorban az akkumulátorok elhelyezésén múlik –, de az az érzésünk, a Yarisban jobban érvényesülhetnek a hibrid előnyei, mint a Priusban vagy az Aurisban. A Yaris vérbeli városi kiskocsi, amelyet sokan használnak ingázásra vagy városon belüli közlekedésre – így sokkal több alkalom adódhat, hogy a sűrű városi forgalomban megmutatkozzanak a hibrid hajtás előnyös tulajdonságai.