Ez a Lotus veri agyon a Porschékat?

2010.09.20. 13:48

Az Elite a legdrágább sportkupék közé tartozik majd, de három motorjával és 500 lóerő feletti teljesítményével a legkorszerűbb és legtakarékosabb típus lehet saját kategóriájában.

A képeken látható jármű egyelőre messze van attól, hogy kész terméknek nevezhessék. Alighanem azzal a céllal hozták nyilvánosságra a képeit, illetve állítják ki a hó végén Párizsban, hogy felkeltsék a potenciális vevők érdeklődését, illetve megszondázzák a közönség véleményét a tervvel kapcsolatban, amely igencsak eltér a közelmúlt Lotus modelljeitől, akár a formatervét, akár a tervezési koncepciót nézzük. Az Elite visszanyúlik a 70-es és 80-as évek orrmotoros, méregdrága, 2+2 üléses luxuskupéihoz – ilyen volt a friss tanulmány utólsó névrokona is –, azzal a különbséggel, hogy a Lotusokra eddig jellemző könnyű építésmóddal is szakítanak a tervezők.

A 4,6 méter hosszú típus közel 1,7 tonnás lesz, ami részben a hibrid hajtásrendszernek köszönhető. Állítólag két villanymotort, egy KERS-szerű energiatároló és újrahasznosító rendszert és egy 5 literes, feltöltős Toyota V8-ast építenek bele. Így az alapváltozat 540, a sportosabb R kivitel 610 lóerő körüli összteljesítményt nyújt majd. Ez a teljesítmény a becslések szerint 3,5–3,7 másodperces gyorsulási időt jelent majd 100 km/h-ra, viszont a szén-dioxid-kibocsátását a hasonló teljesítményszintű sportkocsikra jellemző 350–400 g/km-es értékről 215 g/km körülire tudják csökkenteni a speciális hajtásrendszer segítségével.

A formaterv szintén új irányvonalat követ: láthatóan igyekeztek elegáns és sportos arányokat és vonásokat összehozni, bár egyelőre mintha hiányozna valami, ami igazán jellegzetessé tenné az autót. Arányaiban leginkább talán a Maserati korszerűbb típusaira emlékeztet, a hatszögletű hűtőnyílás és a felfelé húzott fényszórók azonban olyan, mára kissé elkoptatott stílusjegyek, amelyek helyett talán érdemes volna karakteresebb részleteket keresni.

A Lotus szakembereinek persze még bőven van idejük finomítani a részleteken. Az aktuális menetrend szerint az Elite gyártása 2014-ben indul, azután, hogy a középmotoros Esprit-utódot is piacra dobják. Úgy tudjuk, mindkét sportkocsi 100 ezer angol font (33 millió forint) feletti áron kerül majd forgalomba.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.