A Fordnak elég húszféle autó
Henry Ford szelleme kísért a Ford központjában: a cégvezetés a kínálat további egyszerűsítését tervezi.
Az elmúlt évtized számos autógyártónál a kínálat vég nélküli bővítéséről szólt – ennek fényében különösen meglepő, hogy a Ford vezérigazgatója szerint a kínálat egyszerűsítésével lehetne növelni a gyártó hatékonyságát. Allan Mulally szerint 20–25 típus bőven elég lenne, főleg ha ezeket a jelenleginél jobb minőségben tudnák gyártani. A gondolat nem új – Henry Ford annak idején évtizedekig egyetlen típusra, a Model T-re építette fel egész vállalkozását –, de rejt magában néhány komoly kockázati tényezőt. A Ford ugyanis világmárka, azaz lényegében minden típust el kellene fogadtatnia az összes nagyobb piacon, ami eddig is csak ritkán sikerült. Ami sikeres Európában, az nem feltétlenül kelendő Észak-Amerikában, Kínában vagy Japánban, egyszerűen a vásárlók eltérő ízlésének, illetve a különböző felhasználási körülményeknek köszönhetően. Ráadásul egy ilyen üzleti modell nagyon érzékeny a hibákra: egy-egy rosszul sikerült típus sokkal nagyobb károkat okozhat, mint egy duplaennyi típust gyártó cég esetében.
A Ford mindenesetre elindult ezen az úton, és eddig kétségtelenül nyert rajta. A cégnek 2006-ban 97 féle típusa volt, és ezt a mennyiséget már most sikerült jelentősen csökkenteni. Kétségtelen, hogy a szabványosított alkatrészeken – az új Fiesta különböző változatai például 65%-ban azonosak – sokat spórolhatnak, a megtartott modellek fejlesztésére több pénz marad, és az autók minősége is javulhat, hiszen az alapvető alkotóelemek hibáira a nagy példányszám miatt hamarabb derülhet fény. A kérdés, hogy a Fordnak sikerül-e eltalálnia azt az optimális szabványosítási arányt, ahol egy-egy hibás konstrukció még nem válik végzetessé.
A detroiti gyáróriás a közelmúltban mindenféle melléktevékenységétől megszabadult: eladta Mazda-részvényeit, túladott az Aston Martinon, a Jaguaron és a Volvón, illetve megszűnésre ítélte a Mercuryt, így arra koncentrálhat, ami megmaradt: a Ford, illetve a prémiumpiacon luxusmárkája, a Lincoln globális fejlesztésére. Ettől a stratégiától várják, hogy hosszú távon masszívan nyereségessé váljon a cég, és visszanyerje korábbi súlyát a nemzetközi autópiacon, ahol sokáig a második legerősebb szereplőnek számított.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
