Itt a Honda Jazz gyilkosa
A Toyota Verso S belül még tágasabbnak ígérkezik, mint a Honda aprósága, miközben hosszában még mindig nem nagyobb, mint egy átlagos, négyméteres városi kiskocsi.
Az újdonság képeivel már korábban is találkoztunk, de a Párizsi Autószalonon megtartott premier alkalmából már adatokat is közölt a Toyota. Kiderült, hogy az iQ-éhoz hasonló orrú apró egyterű tengelytávja 2,55 méter, lehajtott hátsó ülésekkel akár 1,388 köbméternyi csomagot is bele lehet gyömöszölni, és arra is fény derült, hogy egyelőre egyetlen motorral dobják piacra Európában.
Ez az iQ-ban, a Yarisban és a Corollában egyaránt használt 1,33 literes, 99 lóerős, változó szelepvezérlésű Dual-VVTi benzinmotor lesz, amelyet igény szerint hatfokozatú kézi váltóval vagy fokozatmentes automatával párosítanak össze. Ezzel az átlagfogyasztása az ígéretek szerint mintegy 5,5 liter benzin lesz 100 kilométeren, a szén-dioxid-kibocsátása pedig 127 gramm kilométerenként, ami egy ekkora autó esetében, benzinmotorral nem rossz eredmény.
A Verso S forgalmazását Európában várhatóan februárban kezdik meg, ám a típusnak nem lesz könnyű dolga, hiszen a kis egyterűek piaca meglehetősen zsúfolt. Ott van a Jazz mellett a Nissan Note, az Opel Meriva vagy éppen a Kia Venga – csupa friss vagy nemrég felújított modell, amelyeknek egy jó része dízelmotorral is kapható –, ez pedig lényeges szempont az európai autóvásárlók szemében.