Lassan kipusztulnak a nagy vasak, amelyek tényleg mindenhol elmennek. Vagy talán mégsem, csak rossz helyen keressük őket.
A terepjáró eredetileg olcsó igásló volt traktor színvonalú kényelmi szolgáltatásokkal, vaskos futóműalkatrészekkel és elképesztő off-road képességekkel, de az utóbbi években nagyot fordult a világ. Új terepjárók nemigen készülnek, vagy ha mégis – például a Land Rover Defender vagy a Mercedes G osztály –, akkor csak méregdrágán lehet megvenni egy-egy példányt. Nincs is irántuk nagy igény, legalábbis Európában, Észak-Amerikában és Japánban, ugyanakkor a világ más részein, ahol kevés az épített út, és azokat sem tartják igazán karban, szükség van az ilyen, árkon-bokron keresztülcsörtető autókra – ennek megfelelően készülnek is ilyenek. Az indiai Mahindra Bolero is ilyen: tíz éve készül minimális változtatásokkal, és bár ronda, ormótlan batárnak tűnik, töretlenül népszerű. Tavaly például bő 70 ezer példány készült belőle, nagyrészt a helyi piacra.
E típus tízéves születésnapjára készült a Bolero Attitude változat, amelynek az elkészítésénél mintha már néhány formatervező is segített volna. A rövid, platós járgány érdekes, három lámpát magában foglaló fényszórócsoportokat, fekete műanyag sárvédő-szélesítéseket és koptatócsíkokat, munkagép-narancssárga fényezést, illetve vaskos csőből hajlított fellépőket és bukókeretet kapott. Ezenkívül akad még néhány apróság, amely hatékonyan dobja fel az összképet, például az autó végébe függesztett benzineskannák, az oldalt elhelyezett csákány vagy a négyvégű kipufogórendszer. Ha szépnek nem is mondanánk, az Attitude-nek egyedi hangulata és stílusa van, ami a legtöbb Mahindráról nem mondható el. Belül is igyekeztek feldobni a gépet, a bőrkárpitozás és a narancssárga műszefalbetétek nem feltétlenül illenek a képbe – valami slaggal mosható anyag talán jobban követné a gép hangulatát –, de az indiaiaknál még az ilyen luxusmegoldások a ritkábbak, ezért kerültek ezek a jubileumi modellbe.
Elképzelhető, hogy a Mahindránál is kezdenek rájönni, mennyivel sikeresebbek is lehetnének a nemzetközi piacon, ha kétségtelenül célszerű járműveikhez vonzóbb stílus társulna, hiszen a Land Rovereknél olcsóbb, de masszív terepjárók iránt sok helyütt lenne kereslet.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
