Lassan kipusztulnak a nagy vasak, amelyek tényleg mindenhol elmennek. Vagy talán mégsem, csak rossz helyen keressük őket.
A terepjáró eredetileg olcsó igásló volt traktor színvonalú kényelmi szolgáltatásokkal, vaskos futóműalkatrészekkel és elképesztő off-road képességekkel, de az utóbbi években nagyot fordult a világ. Új terepjárók nemigen készülnek, vagy ha mégis – például a Land Rover Defender vagy a Mercedes G osztály –, akkor csak méregdrágán lehet megvenni egy-egy példányt. Nincs is irántuk nagy igény, legalábbis Európában, Észak-Amerikában és Japánban, ugyanakkor a világ más részein, ahol kevés az épített út, és azokat sem tartják igazán karban, szükség van az ilyen, árkon-bokron keresztülcsörtető autókra – ennek megfelelően készülnek is ilyenek. Az indiai Mahindra Bolero is ilyen: tíz éve készül minimális változtatásokkal, és bár ronda, ormótlan batárnak tűnik, töretlenül népszerű. Tavaly például bő 70 ezer példány készült belőle, nagyrészt a helyi piacra.
E típus tízéves születésnapjára készült a Bolero Attitude változat, amelynek az elkészítésénél mintha már néhány formatervező is segített volna. A rövid, platós járgány érdekes, három lámpát magában foglaló fényszórócsoportokat, fekete műanyag sárvédő-szélesítéseket és koptatócsíkokat, munkagép-narancssárga fényezést, illetve vaskos csőből hajlított fellépőket és bukókeretet kapott. Ezenkívül akad még néhány apróság, amely hatékonyan dobja fel az összképet, például az autó végébe függesztett benzineskannák, az oldalt elhelyezett csákány vagy a négyvégű kipufogórendszer. Ha szépnek nem is mondanánk, az Attitude-nek egyedi hangulata és stílusa van, ami a legtöbb Mahindráról nem mondható el. Belül is igyekeztek feldobni a gépet, a bőrkárpitozás és a narancssárga műszefalbetétek nem feltétlenül illenek a képbe – valami slaggal mosható anyag talán jobban követné a gép hangulatát –, de az indiaiaknál még az ilyen luxusmegoldások a ritkábbak, ezért kerültek ezek a jubileumi modellbe.
Elképzelhető, hogy a Mahindránál is kezdenek rájönni, mennyivel sikeresebbek is lehetnének a nemzetközi piacon, ha kétségtelenül célszerű járműveikhez vonzóbb stílus társulna, hiszen a Land Rovereknél olcsóbb, de masszív terepjárók iránt sok helyütt lenne kereslet.