A gyártó házi tuningrészlege, az STi vette kezelésbe a szabadidő-autót, amely így gyorsabb és erősebb lett, mint korábban bármikor.
Ahhoz azért nem elég komoly az átalakítás, hogy a gép viselhesse is az STi jelzést – ezt eddig csak 300 lóerő feletti teljesítményű Subaruk kapták meg –, így az új Forester változatot tS-nek nevezték el. Az autóba a jól ismert 2,5 literes, négyhengeres, turbós boxermotor 263 lóerős változatát építették, amely a maga 347 Nm-es nyomatékával alighanem elég lendületesen mozgatja a Forestert, annak ellenére is, hogy a jármű menetkész tömege 1810 kilogramm. Az STi szakemberei persze másutt is hozzányúltak a kompakt SUV-hoz: kicserélték a rugókat, a lengéscsillapítókat és a kanyarstabilizátorokat is annak érdekében, hogy épített úton még stabilabbá váljon az autó. Ezzel persze azt a maradék kis terepjáró képességet is feláldozták, amit a Foresterre még rá szokás fogni, de a tS vevőinek ez aligha lesz szempont.
A leggyorsabb Forester változat legnagyobb szépséghibája a mi szempontunkból, hogy Japánon kívül nem tervezik árusítani, és a szigetországban is csak egy kisebb, 300 példányos sorozatot dobnak piacra. Ez persze nem jelenti, hogy később nem készítenek egy szélesebb körnek szánt sportváltozatot is, mondjuk Forester WRX néven.