Jövő-taxi, Volkswagen módra
Fekete és magas, ahogy egy londoni taxihoz illik, csak a klasszikus stílus hiányzik belőle, de nagyon. Tervezői szerint a Taxi Concept lehet a jövő bérautója, rövid, de tágas karosszériájával és tiszta üzemeltethetőségével.
Az egykori Space Up! Tanulmány átdolgozásából született jármű csupán két utas fogadására alkalmas, viszont az anyósülés helyén jó nagy helyet hagytak a csomagoknak. Így mindenki bőségesen elfér annak ellenére, hogy az autó hossza csupán 3,73 méter és a szélessége is csupán 1,68 méter. A tágas belső nagyrészt persze az 1,6 méteres magasságnak köszönhető, lényegében ez teszi alkalmassá az autót a taxi-feladatok ellátására. A VW persze szépen kidekorálta a tanulmányautót: ahogy egy brit taxihoz illik, az alapszín fekete, a tetőn a Miniket idéző brit zászló látható, szürkeárnyalatos kivitelben, az ajtókon pedig London címere látható.
A Taxi Conceptről amúgy elektromos hajtáslánca miatt már most úgy beszél a VW, mint a nagyvárosi bérautó-társaságok megmentőiről. Az akkumulátorok elméletileg legfeljebb 300 km-re elegendő energiát tárolhatnak. Az autó amúgy egész dinamikusnak ígérkezik 115 lóerős motorjával – a 120 km/h-s végsebesség is az áttételezésből, és a sebességváltó nélküli felépítésből adódik, nem az erő hiányából. A gyártó szerint ráadásul az újratöltés sem akkora probléma, miután a 45 kWh-s akkucsomag 80%-os kapacitásig akár egy óra alatt feltölthető a megfelelő gyorstöltő állomás segítségével.
A szériagyártás persze még nagyon messze van – a VW nem is ígér semmit – de elképzelhető, hogy városi taxiként valóban hasznosabbak lehetnek az elektromos járművek, mint általános célú személyautókként, hisz a taxik viszonylag sokat állnak utasra várva, és gyakran araszolnak a dugóban, ahol az elektromos hajtásnál nemigen akad hatékonyabb.