A legkisebb kategóriába is megérkezett az első igazán ígéretes koreai versenyző, a második generációs Kia Picanto. Egyelőre csak a gyári fotókat tették közzé, de már ezek alapján is megkockáztatnánk, hogy van mitől tartania a konkurenciának.
Eddig a legnépszerűbb kategóriákra koncentrált a Hyundai-Kia, a legkisebb városi autók közt a kissé már koros Picanto, illetve a korrekt, de unalmas i10 alkotta a kínálatot. Ezekkel nemigen tudtak labdába rúgni Európában, de az új Picanto révén könnyen változhat a helyzet. A forma egyértelműen izgalmasabb, lendületesebb mint az i10-esé, de a formatervezők azért nem estek túlzásba sem: az autó nem annyira jellegzetes, hogy megossza a közönséget, és ezzel rontsa saját esélyeit.
Az új modell műszaki szempontból persze szoros rokonságban áll a Hyundai i10-essel. A padlólemez azonos, ahogy a kéttagú motorválaszték is ismerős lehet a testvérmodellből. Az alapváltozat 1,1 literes, 68 lóerős, az erősebb változat 1,2 literes, 85 lóerős négyhengeres motort kap. Egyelőre nem tudjuk, hogy lesz-e dízelmotoros változat, viszont úgy hallani, 2013-ra egy új motorcsalád érkezik: az ezres háromhengeres blokk turbó nélküli változata 70, a turbós kivitel pedig 80 és 110 lóerős lesz. Ezekkel a motorokkal a Picanto szén-dioxid-kibocsátása bőven 100 g/km alatt lehet.
A Kia kisautójának premierjét várhatóan március elején, a Genfi Autószalonon tartják, és az év közepére valószínűleg a forgalmazás is beindul Európa nagy részén.