Elkészült a legutolsó autó a vízesés-hűtőmaszkkal, és ezzel vége lett egy korszaknak. A Mercury márka mostantól történelem.
Bár már a nyáron bejelentették, hogy megszüntetik a Mercuryt, a gyártás kifuttatása és az utolsó megrendelések teljesítése mostanáig húzódott. A legutolsó Mercury, egy régimódi, alvázas Grand Marquis szedán tegnap készült el a Ford egyik kanadai gyárában, ahol a szinte azonos kialakítású Ford Crown Victoria persze egy darabig még tovább készül. Így most már bátran összegezhető: 71 év alatt több, mint 21 millió Mercury készült, ami annak ellenére is szép eredmény, hogy tavaly már csak az amerikai vásárlók 0,8%-a maradt meg a márka mellett.
A Ford egykor azért hozta létre a Mercury márkát, hogy saját nevén forgalmazott olcsó tömegautói és a méregdrága Lincoln luxusautók közti űrt kitöltse. Az idők során azonban változtak a viszonyok: ma már a Ford is kínál jól felszerelt típusváltozatokat, a Lincoln pedig messze nem olyan elérhetetlen luxuscikk, mint egykor volt. Ráadásul a Ford válságai során egyre kevesebbet hagyott meg a márka önállóságából: már évek óta nem kínáltak akár csak formailag is önálló Mercurykat, a márka minden típusát az aktuális Ford típusok átcímkézésével készítették. Ugyanakkor a különálló kereskedőhálózat megmaradt, ami jelentős többletköltséget hozott – nagyrészt ez indokolta, hogy végül a felszámolás mellett döntött a detroiti vállalatóriás.