Új márkát alapít a Volkswagen

2011.01.22. 08:09

Mintha a meglevő tíz nem lenne elegendő – úgy tűnik, a VW vezetése jó ötletnek tartja egy újabb autómárka bevezetését.

lavi1

Az első hallásra eszetlennek tűnő lépésre persze létezik logikus magyarázat. A Volkswagen tovább szeretné növelni a piaci részesedését Kínában, de ehhez már nem elég a nagyvárosi eladásokra koncentrálni. A nyugati gyárók modelljei ugyanis elsősorban Pekingben, Sanghajban, és a hasonló, gyorsan fejlődő nagyvárosokban igazán népszerűek, miközben vidéken inkább a jóval olcsóbban kínált, ismerősen csengő nevű helyi gyártású modelleket keresik. A másik ok, hogy a kínai kormányzat aktuális programja a kínai márkák népszerűsítését tűzte ki célul a külföldiekkel szemben, és ezen a VW csak veszíthet, hacsak nem olvad be valahogy a kínai márkák közé. Ezt pedig úgy érheti el, ha valamelyik helyi partnerével összefogva új márkát alapít.

A részletek még nem ismertek, de a VW már nem az első cég, amely így próbálja erősíteni pozícióit: a GM a Shanghai Automotive segítségével nemrég megalapította a Baojun márkát, míg a Honda és a Guangzhou Automobile Group Guangqi néven kezdett autókat kínálni a közelmúltban.