Sok elegáns autót csinált már a Jaguar, kifinomult technikával, selymes hanggal, illatos bőrrel. Valahogy mégis mindig az XJ220-féle vadállatokra indult be a nyálképződésünk. Most megint előhúztak egy szégyentelen pályaautót a zsákból, és a fogcsikorgató XKR-S névre keresztelték.
Az XK alapkivitelben angolosan visszafogott luxusautó. Kétségkívül van benne potenciál, az XKR már egész férfiasan néz le a puhán kárpitozott páholyból, de csak az új XKR-S mutatja meg igazán, hogyan fest egy harcias Jaguar. A masszív légterelőkkel, a malomkőnyi kerekek alól kivillanó piros féknyergekkel hamisítatlan versenyautós benyomást kelt, pont úgy, ahogy szeretjük.
Átprogramozták az ötliteres, kompresszoros V8 elektronikáját, így most 550 lóerőt és 680 Nm nyomatékot termel, ami 4,2-es gyorsulási adathoz elég. De talán nem is a számokban kell keresni a Jaguar méregfogát - a gyáriak kibelezték az XKR-S kipufogórendszerét is, hogy öblösebb, zsírosabb hanggal tegye boldogabbá tulajdonosát és környezetét.
Természetesen a futóművet is átdolgozták, kerek tíz millimétert ültettek a kasztnin, de a feszesebb rugók és lengéscsillapítók, a szélesebb gumik és az áthangolt differenciálmű is valószínűleg sokat tesz hozzá a vezetési élményhez. A 28 millió forintos ára ugyan nem kevés, de az XKR-S még mindig olcsóbb, mint egy hasonló tudású Aston Martin.